dc.contributor.advisor |
Muchová, Jiřina
|
|
dc.contributor.author |
Valeriánová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T12:51:16Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T12:51:16Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4070
|
|
dc.description.abstract |
V současné době se stále více prosazuje směr humanizace škol s cílem učinit dnešní běžnou školu místem, kde se budou společně vzdělávat děti a mládež s postižením a bez postižení. Snahou je tedy realizace pozitiviní integrace handicapovaných do škol hlavního vzdělávacího proudu. Zdařilé integraci však musí předcházet vytvoření celého souboru určitých podmínek, bez nichž je zbytečné i nezodpovědné dítě s handicapem do běžné školy přijmout. Kromě rodiny samotného žáka musí být připravena hlavně škola, a to po všech stránkách. Do běžných základních škol jsou nejčastěji integrovány děti s vývojovými poruchami učení (VPU), které se řadí k aktuálním problémům současného školství. Právě problematikou VPU a otázkami integrace se blíže zabývá i tato bakalářská práce, která je rozčleněna na dvě základní části. V teoretické části jsou uvedeny základní informace o VPU, pojednáná o jejich podstatě, příčinách, projevech, možnostech nápravy, a to zejména používané metody a techniky při procesu nápravy. V další části je rozpracována právní úprava školské integrace a edukace, diagnostika poruch učení a možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu. Praktická část obsahuje analýzu současného stavu integrace žáků s VPU na základních školách ve Zlíně a je doplněna o návrh projektu, který je zaměřen na zkvalitnění výuky v této oblasti. |
cs |
dc.format |
67 s., 11 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
530298 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Integrace
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
vývojové poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
dyslexie
|
cs |
dc.subject |
dysgrafie
|
cs |
dc.subject |
dysortografie
|
cs |
dc.subject |
dyskalkulie
|
cs |
dc.subject |
příčiny vývojových poruch učení
|
cs |
dc.subject |
diagnostika vývojových poruch učení
|
cs |
dc.subject |
speciální vzdělávací potřeby
|
cs |
dc.subject |
Integration
|
en |
dc.subject |
Primary school
|
en |
dc.subject |
Learning disabilities
|
en |
dc.subject |
Dyslexia
|
en |
dc.subject |
Dysgraphia
|
en |
dc.subject |
Dysorexia
|
en |
dc.subject |
Dysllogia
|
en |
dc.subject |
cause of Learning disabilities
|
en |
dc.subject |
diagnostic of Learning disabilities
|
en |
dc.subject |
Special Education Needs
|
en |
dc.title |
Pomáháme dětem s vývojovými poruchami učení |
cs |
dc.title.alternative |
We help children with learning disabilities |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Celá, Jarmila |
|
dc.date.accepted |
2007-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
At the present time the direction towards humanization of schools is supported with the aim to make today's primary school a place where handicaped children will study together with children without handicap. There is some effort for the realization of positive integration for children with some handicap in school within the basic educational trend. Some special conditions must precede successful integration, without them it is useless and irrosponsible to accept a child with some handicap to primary school. The school and family mast be prepared to all intents and purposes. Children with learing disabilities, which belong to actual problems of the current education system, are integrated most often to primary schools. The problem of learning disabilities and integration is considered in this Bachelor thesis which is divided into two parts. The theoretical part contains the basic information about learning disabilities, their substance, causes, modalities, possibilities of rehabilitation and especially the using methods and technics by the rehabilitation process. In other part there are described the legal regulations of school integration and education, diagnostic of learning disabilities and improvement of an individual education plan. The practical part contains a current analysis of the integration process at primary schools in Zlín relating to pupils with learning disabilities and it is completed by the suggestion of a project concentrating on improving the education process. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
6712
|
|
dc.date.assigned |
2007-02-23 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
poruchy učení
|
cs |
local.subject |
specifické poruchy učení
|
cs |
local.subject |
learning disabilities
|
en |
local.subject |
learning disabilities
|
en |