Projekt zpracování podnikatelského plánu a strategie pro rozvoj firmy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Novák, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Marčíková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:14:32Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:14:32Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40552
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce si klade za cíl vypracovat strategii pro rozvoj firmy a na jejím základě navrhnout podnikatelský plán. Zvolená firma působí na českém trhu v oblasti pekařství/cukrářství. První část práce je zaměřena na teoretický rozbor aspektů spojených především s podnikovou strategií a podnikatelským plánem. Praktická část analyzuje současný stav firmy pomocí strategické analýzy externího a interního prostředí a interpretuje možnosti do budoucna. Na základě zvolené strategie jsou vypracovány dílčí strategické plány sloužící k rozvoji firmy. Konkrétně se jedná o plán marketingový a obchodní, plán nákupu výroby a distribuce, organizační a personální plán a finanční plán. |
|
dc.format |
116 s. (197 942 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
podnikatelský plán
|
cs |
dc.subject |
podniková strategie
|
cs |
dc.subject |
rozvoj firmy
|
cs |
dc.subject |
strategická analýza
|
cs |
dc.subject |
business plan
|
en |
dc.subject |
business strategy
|
en |
dc.subject |
business development
|
en |
dc.subject |
strategic analysis
|
en |
dc.title |
Projekt zpracování podnikatelského plánu a strategie pro rozvoj firmy |
|
dc.title.alternative |
Project of Business Plan Processing and Strategy for Company Development |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Belás, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2017-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this diploma thesis is to create a business strategy for company development and to implement a business plan based on the strategy. The chosen company operates on the Czech market as a bakery/cake shop. The first part focuses on the theoretical analysis of aspects related especially to business strategy and business plan. The practical part of the thesis analyses the current state of the company using the strategic analysis of internal and external environment and presents the company's future opportunities. According to the selected strategy there are formed four strategical plans contributing to development of the company. Specifically, the business plan is composed of marketing plan, operational plan, human resource strategic plan and financial plan. |
|
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Podniková ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
46269
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account