Analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Slinták, Karel
|
|
dc.contributor.author |
Šimek, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:14:13Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:14:13Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40394
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je soustředěna na analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti, která poskytuje komplexní služby v oblasti online podnikání. Cílem práce je zhodnocení současné pozice vybraného podniku vzhledem ke konkurentům a určení návrhů a doporučení, které by mohly vést ke zvýšení konkurenceschopnosti vybraného podniku. Teoretická část je věnována zejména procesu tvorby strategie a analytickým nástrojům. Praktická část implementuje poznatky z teoretické části a analyzuje současnou úroveň konkurenceschopnosti vybraného podniku na základě provedených analýz. Závěrečná kapitola je zaměřena na návrhy a doporučení. |
|
dc.format |
81 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
racionální strategie
|
cs |
dc.subject |
modelování strategie
|
cs |
dc.subject |
Strategie modrého oceánu
|
cs |
dc.subject |
business modely
|
cs |
dc.subject |
konkurenční výhoda
|
cs |
dc.subject |
rational strategy
|
en |
dc.subject |
modelling strategy
|
en |
dc.subject |
Blue Ocean Strategy
|
en |
dc.subject |
business models
|
en |
dc.subject |
competitive advantage
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Competitiveness of the Chosen Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skovajsa, Adam |
|
dc.date.accepted |
2017-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of a chosen company, which provides complex services in an area of online entrepreneurship. The aim of this bachelor thesis is to evaluate the current position of the chosen company in the market and to determine proposals and recommendations, which can lead to improvements in the competitiveness of the chosen company. Theoretical part is primarily dedicated to the strategy making process and to competitive analysis tools. Practical part implements the findings of the theoretical part and analyze the current level of competitiveness of the chosen company, which is made based on analyses. The final chapter is devoted to proposals and recommendations. |
|
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
46022
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-05-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account