Analýza faktorů nákupního chování spotřebitelů na internetu v závislosti na věkové kategorii
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Matušincová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:14:08Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:14:08Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40338
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu faktorů chování spotřebitelů u vybraných věkových skupin. Cílem bylo zjistit, co nejvíce ovlivňuje zákazníky při nakupování na internetu. Zvolený problém byl řešen pomocí kvantitativního šetření a bylo provedeno vyhodnocení na základě dotazníku. Bakalářská práce byla rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá hlavními faktory ovlivňující chování spotřebitele, nákupním chováním a nákupním rozhodovacím procesem. V praktické části byly vyhodnoceny údaje, zjištěné z dotazníkového šetření. Na základě zjištěných skutečností bylo možné podat a definovat návrhy a doporučení na zlepšení internetových obchodů. Doporučení vede k zlepšení internetových služeb a jednání internetových obchodů s cílem získání většího počtu zákazníků. |
|
dc.format |
64 s. (85 624 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
internetový obchod
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
kupní role
|
cs |
dc.subject |
consumer behavior
|
en |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
internet retailer
|
en |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.subject |
purchasing roles
|
en |
dc.title |
Analýza faktorů nákupního chování spotřebitelů na internetu v závislosti na věkové kategorii |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Factors Influencing Consumers Buying Behavior on the Internet, Depending on the Age Group |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Durďáková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis is focused to analyze the factors affecting consumer bahavior of selected age groups. The goal was to find out what has the greatest impact on costumers when shopping on the Internet. The solution to the chosen problem was aided by quantitative enquiry and based on the evaluation of questionaires. The bachelor assesment has been divided into two parts. The theoretical part is aimed at the main factors influencing the behaviour of the consumer, by shopping habbits and by shopping decision-making proccesss. The practical part consist of the evaluation of the data from questionaire. On the basis of the emergent facts is possible to raise and define propositions for the improvement of online retailer. The advice leads to the improvement of the internet services and strategies acting of internet retailer aimed at the expansion of their costumer base. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
45947
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-05-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account