Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám v České republice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Gronychová, Helena
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:14:07Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:14:07Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40331
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je věnována problematice privátních značek. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zpracovány poznatky zabývající se značkou a její hodnotou, privátní značkou a nakonec postoji spotřebitelů a jejich vlivu na nákupní chování. Praktická část je zaměřena na rozbor privátních značek prodávaných v České republice a analýzu postojů spotřebitelů k těmto značkám. Analýza postojů spotřebitelů byla provedena pomocí dotazníkového šetření, na jehož základě byly definovány hypotézy, jejichž pravdivost je v závěrečné části práce ověřena. Cílem práce je navrhnout doporučení pro producenty privátních značek ke zlepšení postojů spotřebitelů k privátním značkám. |
|
dc.format |
67 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
privátní značka
|
cs |
dc.subject |
postoj
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
obchodní řetězec
|
cs |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
private brand
|
en |
dc.subject |
attitude
|
en |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
chain store
|
en |
dc.title |
Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám v České republice |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Customer Attitudes to Private Brands in the Czech Republic |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hýblová, Monika |
|
dc.date.accepted |
2017-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is devoted to the issue of private brands. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. Knowledge of a brand and its value, private brand and consumer attitudes and their impact on buying behavior are covered in the theoretical part. The practical part is focused on the analysis of private brands sold in the Czech Republic and the analysis of consumer attitudes towards these brands. Analysis of consumer atti-tudes was performed through questionnaire survey. On the basis of the survey hypothesis were defined, of which veracity was verified in the final part of the thesis. The aim of the theses is to propose recommendations for producers of private brands to improve the atti-tudes of consumers to private brands. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
45933
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-05-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account