dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Žákovičová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:14:06Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:14:06Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40328
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá výchovou k morálním hodnotám u dětí předškolního věku, především z pohledu rodičů. Teoretická část vymezuje na základě odborné literatury pojmy morálka, etika, norma, hodnota, morální vývoj. Zabývá se tříděním hodnot, způsoby zjišťování hodnot a jejich vývojem. Popisuje teorie morální vývoje dítěte podle různých přístupů. Cílem praktické části kvantitativní metody dotazníkového šetření je zjistit, zda je pro dnešní rodiče důležitá výchova k morálním hodnotám a které hodnoty rodiče považují za důležité. |
|
dc.format |
62 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Hodnoty
|
cs |
dc.subject |
morálka
|
cs |
dc.subject |
morální výchova
|
cs |
dc.subject |
morální vývoj
|
cs |
dc.subject |
norma
|
cs |
dc.subject |
hodnotový systém
|
cs |
dc.subject |
Values
|
en |
dc.subject |
morality
|
en |
dc.subject |
moral education
|
en |
dc.subject |
moral development
|
en |
dc.subject |
norm
|
en |
dc.subject |
value system
|
en |
dc.title |
Výchova k morálním a etickým hodnotám u dětí předškolního věku z pohledu rodičů narozených po roce 1980 |
|
dc.title.alternative |
Education to Ethical and Moral Values among Preschool Children from the Perspective of Parents Born after 1980 |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2017-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the upbringing of moral values in preschool children, especially from the point of view of parents. The theoretical part defines the terms of morality, ethics, norm, value, moral development on the basis of professional literature. It deals with the classification of values, ways of finding values and their development. It describes the theory of moral development of the child according to various approaches. The aim of the practical part of the quantitative method of the questionnaire survey is to find out whether education to moral values is important for today's parents and which values they consider important. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45929
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2017-04-26 |
|
local.subject |
etická výchova
|
cs |
local.subject |
ethical education
|
en |