Třídní klima ve vesnické a městské základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Ondíková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:14:00Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:14:00Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40278
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá klimatem třídy na základních školách, a to především v rámci srovnání městských a vesnických základních škol. Teoretická část se zabývá klimatem třídy, prostředím, atmosférou, možnostmi výzkumu klimatu, ale také školou a klimatem školy. Praktická část, výzkum, se zaobírá konkrétním srovnáním klimatu třídy v devátých třídách. Zaměřuje se hlavně na vztah jednotlivců směrem ke spolužákům, na motivaci ke vzdělávacím výkonům, ale také na úroveň sebeprosazení. Tato problematika byla zkoumána pomocí dotazníku K-L-I-T. Hlavním cílem bylo zjistit a popsat, zda existují rozdíly mezi žáky 9. ročníků na vesnicích a ve městech v rámci třídního klimatu. |
|
dc.format |
73 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
atmosféra
|
cs |
dc.subject |
spolutvůrci klimatu
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
dotazník K-L-I-T
|
cs |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.subject |
background
|
en |
dc.subject |
atmosphere
|
en |
dc.subject |
climate cocreator
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
K-L-I-T questionaire
|
en |
dc.title |
Třídní klima ve vesnické a městské základní škole |
|
dc.title.alternative |
Classroom Climate in Village and Urban Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2017-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor's thesis focuses on the climate of the school class in elemetary schools particularly on the comparison between the town and the village elementary schools. The theoretical part deals with the climate of the school class, the atmosphere, posibilities of clasroom climate research and also with the school and the school climate. The practical part focuses on the concrete comparison of clasroom climate in the ninth grade. It is aimed on the relationship between individuals and classmates, on the motivation for studying results and also for the level of self-assertion. This issue was investigated with the K-L-I-T questionaire. The main intention was to elicit and describe if there are any differences between the ninth grade pupils from villages and from town in relation of the class climate. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45855
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-25 |
|
local.subject |
města
|
cs |
local.subject |
vesnice
|
cs |
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
cities and towns
|
en |
local.subject |
villages
|
en |
local.subject |
classroom climate
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account