Analýza reklamní kampaně projektu Rafťáci firmy Gumotex a.s.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chmela, Vladimír
|
|
dc.contributor.author |
Hrdlík, Rudolf
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T12:15:53Z |
|
dc.date.available |
2010-07-21T08:57:16Z |
|
dc.date.issued |
2006-12-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4016
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce byla analýza ucelené kampaně s jasným cílem a zaměřením nazvaná "kampaň Rafťáci" ve firmě Gumotex, a.s., která byla zaměřená na výrobkovou skupinu nafukovacích lodí. K práci jsem prostudoval potřebné podklady. Z dostupných firemních dokumentů jsem získal potřebné údaje o průběhu a nákladech kampaně, a o podnikovém hodnocení krátkodobých a dlouhodobých cílů kampaně v oblasti ekonomické i mimoekonomické. Identifikoval jsem možné příčiny neúplně dosaženého výsledku. Návrhy možných doporučení pro další reklamní kampaně mohou eliminovat případné nedostatky v realizaci a zajistit dosažení cílů kampaní. Jsou zaměřeny na získání objektivních podkladů z průzkumu trhu, na přesné stanovení cílů a potenciálních zákazníků. V návrhu struktury kampaně je třeba přihlížet k dalším faktorům a kampaň operativně přizpůsobovat. Návrh ceny musí respektovat situaci na trhu, případně zvolit i nižší zaváděcí ceny. Klíčovým cílem bakalářské práce bylo také porovnat vlastní závěry se závěry oficiálního firemního vyhodnocení kampaně a navrhnout některá opatření, jež by mohla v budoucnu přispět k dosažení lepších výsledků chystaných kampaní. Cíle, které jsem si stanovil, byly splněny. |
cs |
dc.format |
55 s. |
cs |
dc.format.extent |
2836260 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 08.12.2008 |
|
dc.subject |
Reklamní kampaň
|
cs |
dc.subject |
gumové čluny
|
cs |
dc.subject |
vyhodnocení
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
publicity campaign
|
en |
dc.subject |
rubber craft
|
en |
dc.subject |
evaluation
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.title |
Analýza reklamní kampaně projektu Rafťáci firmy Gumotex a.s. |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of Gumotex Plc advertising campaign for project Raftaci |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
|
|
dc.date.accepted |
2007-01-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The purpose of this thesis was the analysis of integrated campaign with clear purposes and orientation named "campaign Raftaci" in the company Gumotex, a.s. which was aimed at the product group of inflatable boats. I studied the necessary documents that were needed for my thesis. I obtained all necessary data concerning the course and costs of the campaign and the company evaluation of short-term and long-term campaign aimes in the economic and extra economic area from the available company documents. I identified the possible causes of the incompletely achieved result. The proposals of possible recommendations for the next advertising campaigns can eliminate the potential imperfections in the implemantation and secure the achievement of campaign targets. They are focused on obtaining the objective data from the market research, the exact determination of aims and potential customers. In the proposal of the campaign structure it is necessary to take into consideration another factors and to adapt the campaign operatively. The price proposal must respect the situation on the market eventually it is necessary to choose also lower introductory prices. The key purpose of the thesis was also to compare the own conclusions with the conclusions of the official company evaluation of the campaign and to suggest some measures that could contribute to achieve better results of the prepared campaigns in the future. The aims that I determined were fulfilled. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
4680
|
|
dc.date.assigned |
2006-10-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account