A Marketing Mix Analysis for a Czech Fitness Centre
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaněk, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Tellerová, Taťána
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:43Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:43Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40133
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je zaměřená na analýzy marketingového mixu obzvláště na služby jedné konkrétní firmy a to Effect studia, které se zaměřuje na fitness a zdravý životní styl. Cílem je analyzovat aspekty firemního marketingového mixu a také doporučit zlepšení za účelem vyššího zisku a lepšího udržení na trhu, který je plný konkurence. Teoretická část se zaměřuje na aspekty marketingového mixu a různými marketingovými analýzami, které poodhalí možnosti a zlepšení. Praktická část této práce je zaměřená na marketingový mix fitness centra a také na přímou konkurenci. Marketingové analýzy obou těchto fitness center mohou poodhalit rozdíly mezi nimi a skryté možnosti. Závěr této práce je zaměřený na doporučení pro prvně zmíněné fitness studio. |
|
dc.format |
76 167 |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
Marketingové analýzy
|
cs |
dc.subject |
Fitness
|
cs |
dc.subject |
Cílový zákazník
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
Benchmarking
|
cs |
dc.subject |
STP
|
cs |
dc.subject |
Marketing Mix
|
en |
dc.subject |
Marketing Analyses
|
en |
dc.subject |
Fitness
|
en |
dc.subject |
Target customer
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Benchmarking
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
STP
|
en |
dc.title |
A Marketing Mix Analysis for a Czech Fitness Centre |
|
dc.title.alternative |
A Marketing Mix Analysis for a Czech Fitness Center |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Virglerová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is oriented on analyses of marketing mix specifically on services of one particular company Effect studio which is dedicated to fitness and healthy life style. The aim is to analyse aspects of company´s marketing mix and also to recommend improvements in order to be more profitable and sustainable on the market full of competition. The theoretical part is focusing on aspects of marketing mix and various marketing analyses which can find out the opportunities or improvements. The analytical part is dedicated to fitness´s marketing mix and is also focused on direct competitor and it´s marketing analysis. Marketing analyses of both fitness centres may show the differences and hidden opportunities for each of them. The conclusion of this thesis is dedicated to recommendations for the fitness centre. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
45657
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2017-05-03 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account