Design mobilní hry a herního prostředí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Stránský, Bohuslav
|
|
dc.contributor.author |
Kurpel, Ľubomír
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:13Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:13Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39896
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce "Design mobilní hry a herního prostředí" se zabývá problematikou herního designu a vývojem her. Cílem práce je prozkoumat stávající a funkční řešení herních titulů, zejména po vizuální stránce a promítnout jejich dobré vlastnosti do praktické části práce, vizuálního návrhu hry Neo's Journey. V teoretické části práce popisuje termín "Hra" a zaměřuje se na historický vývoj her a herní grafiky. V této části také přibližuje důvody a motivaci lidí k hraní her a rozebírá herní mechaniku. Praktická část práce se zabývá vizuálním řešením mobilní hry Neo's Journey, popisuje zdroje inspirace a čerpá z poznatků získaných v teoretické části práce. |
|
dc.format |
51s (55 224 znakov) |
|
dc.language.iso |
sk |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
herní design
|
cs |
dc.subject |
vizuální styl
|
cs |
dc.subject |
ilustrace
|
cs |
dc.subject |
mobilní hra
|
cs |
dc.subject |
level
|
cs |
dc.subject |
zábava
|
cs |
dc.subject |
game
|
en |
dc.subject |
game design
|
en |
dc.subject |
visual style
|
en |
dc.subject |
illustration
|
en |
dc.subject |
mobile game
|
en |
dc.subject |
level
|
en |
dc.subject |
fun
|
en |
dc.title |
Design mobilní hry a herního prostředí |
|
dc.title.alternative |
Design of Mobile Game and Game Environment |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ochránková, Iveta |
|
dc.date.accepted |
2017-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis "Design of Mobile Game and Game Environment" deals with game design and game development issues. The aim of the work is to explore the functional solutions of the existing game titles, especially visually, and to project their good features into the practical part of the work, the visual design of the game, Neo's Journey. In the theoretical part of the thesis, the term "Game" and historical development of games and game design are described. In this section, the reasons and motivation of people to play games are explained and the game mechanics are examined. Practical part deals with the visual solution of the mobile game Neo's Journey, describes sources of inspiration and draws on the knowledge gained in the theoretical part of the thesis. |
|
dc.description.department |
Ateliér Digitální design |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Digitální design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Digital Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
45331
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-05-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account