dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Lošek, Václav
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:00Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:00Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39792
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá multikulturní výchovou a její aplikací v školských vzdělávacích prigramech záklaních škol. V teoretické části se zabývá vymezením multikulturní výchovy, zejména potom jejími dimenzemi, cíli, obsahem a metodami. Dále je zde popsán systém legislativních dokumentů, které se týkají multikulturní výchovy. Podrobně jsou rozpracována zejména témata Rámcového vzdělávacího programu a Školního vzdělávacího programu. Teoretickou část uzavírá kapitola zaměřující se na přípravu a další vzdělávání učitelů, osobnostní předpoklady a kompetence důležité pro výuku. V empirické části se pomocí dotazníkového šetření snaží práce obsáhnout ve čtyřech oblastech názory a zkušenosti učitelů na základních školách v Jihomoravském kraji. Získané údaje jsou vyhodnoceny a interpretovány a ze získaných výsledků jsou předloženy závěry a možné doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
82 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
multikulturalismus
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
Rámcově vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
Školní vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
multiculturalism
|
en |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.subject |
the Framework Education Program
|
en |
dc.subject |
the School Education Program
|
en |
dc.title |
Programy multikulturní výchovy a jejich realizace v základním vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
The Programs of Multicultural Education and Their Implementation into Basic Education System |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2017-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Master's thesis deals with multicultural education and its application within syllabuses used in primary schools. The theoretical part deals with the definition of multicultural education; it is focused especially on its dimensions, objectives, content and methods. Furthermore this part describes the legal system and documents relating to multicultural education. The topics of the Educational Framework as well as School Educational Program are worked out above all. The final chapter tops the theoretical part off with the theme of training and further education of teachers, their personality traits and essential pedagogical competencies. The second part consists of four different areas describing the views and experience of primary school teachers in the Southern Region. These empirical data had been gathered from questionnaires; subsequently they were ana-lyzed and interpreted. All presented conclusions and possible recommendations for practice take an advantage of these results. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45188
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
multikulturní pedagogika
|
cs |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
multiculture pedagogy
|
en |