Výchovné styly v rodině a sebeúcta dospívajících dětí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Králíková, Božena
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:59Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:59Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39784
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá výchovnými styly v rodině v aspektu utváření sebeúcty dospívajících dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá analýzou fenoménu sebeúcty dospívajícího dítěte a jejími základními zdroji, oblastí rodiny a oblastí výchovy v rodině. Praktická část si klade za cíl zjistit, jaká je vykazovaná sebeúcta u dospívajících dětí a jaký je převládající styl výchovy v rodinách. Sleduje rozdíly v míře sebeúcty v souvislosti s rodinnými výchovnými styly. |
|
dc.format |
113 s. (181 289 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
rodinný výchovný styl
|
cs |
dc.subject |
emoční vztah
|
cs |
dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
sebeúcta
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
parental rearing style
|
en |
dc.subject |
emotional relationship
|
en |
dc.subject |
self concept
|
en |
dc.subject |
self esteem
|
en |
dc.title |
Výchovné styly v rodině a sebeúcta dospívajících dětí |
|
dc.title.alternative |
Educational Styles in a Family and Self-Esteem of Adolescents |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kalenda, Jan |
|
dc.date.accepted |
2017-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
Thesis aims at parental rearing styles in family with aspect to formation of self - esteem of adolescents. Thesis comprises of theoretical and practical part. Theoretical part analyses the phenomena of self - esteem of adolescents and it's basic sources like family and rearing styles in families. The goal of practical part is to observe the level of reported self - esteem of adolescents and determine what is the predominant educational style in their families. It also tracks differences between levels of self - esteem related to parental rearing style. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45178
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-19 |
|
local.subject |
výchovný styl v rodině
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
sebevědomí
|
cs |
local.subject |
parenting style
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
local.subject |
self-confidence
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account