Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání ve Zlínském kraji
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kalenda, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Krajíčková, Miroslava
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:59Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:59Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39783
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá postoji pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na právo jedince na vzdělání a na strategické dokumenty, ve kterých je koncept inkluzivního vzdělávání ukotven. Blíže popisuje pojmy související s inkluzí a jednotlivé účastníky inkluzivního vzdělávání, především pedagogy. Dále definuje inkluzivní školu a indikátory, které takovou školu vymezují. Empirická část zkoumá postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání ve Zlínském kraji a jejich obavy ze zavedené inkluze za pomocí kvantitativně orientovaného výzkumu provedeného prostřednictvím dotazníkového šetření. Závěr práce patří prezentaci výsledků výzkumu a doporučení pro praxi, která z výzkumného šetření vyplynula. |
|
dc.format |
103 s. (182 746 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
pedagog v inkluzivní škole
|
cs |
dc.subject |
právo na vzdělání
|
cs |
dc.subject |
strategické dokumenty
|
cs |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
teacher in an inclusive school
|
en |
dc.subject |
the right to education
|
en |
dc.subject |
strategic documents
|
en |
dc.title |
Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání ve Zlínském kraji |
|
dc.title.alternative |
The Attitudes of Primary School Teachers towards Inclusive Education in Zlín Region |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Karger, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2017-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the attitudes of primary school teachers towards inclusive education. The theoretical part focuses on the individual's right to education and strategic documents, where the concept of inclusive education is docked. Closer describes the concepts related to inclusion and individual participants of inclusive education, especially teachers. Further defines an inclusive school and indicators that define such a school. The empirical part examines the attitudes of primary school teachers towards inclusive education in Zlin region and teacher´s concerns about the established inclusion by using quantitatively oriented research conducted through a questionnaire survey. Conclusion the work includes the presentation of research results and recommendations for practice, which emerged from the research. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45177
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-13 |
|
local.subject |
Zlín (Česko : oblast)
|
cs |
local.subject |
Zlín Region (Czechia)
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account