Výchovný styl současné rodiny
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Kračmerová, Dita
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:59Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:59Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39781
|
|
dc.description.abstract |
Ústředním tématem diplomové práce je výchovný styl současné rodiny. Teoretická část je zaměřena na rodinu, její historii, funkci a typy rodin. Jsou zde vymezeny podmínky výchovy, výchovná pravidla a výchovné styly v rodině od tradičního dělení liberálního, autokratického a demokratického, přes model dvou dimenzí až po analyticko-syntetický přístup k výchově. V praktické části se diplomová práce zabývá analýzou odpovědí rodičů na stanovené otázky v rámci dotazníkového šetření. Výstupem empirického výzkumu je zjištění převládajícího stylu výchovy v současných rodinách. |
|
dc.format |
73 stran a 9 stran příloh |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
funkce rodiny
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
výchovný styl v rodině
|
cs |
dc.subject |
rodiče
|
cs |
dc.subject |
výchovné prostředky
|
cs |
dc.subject |
podmínky výchovy
|
cs |
dc.subject |
odměna
|
cs |
dc.subject |
trest
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
the family function
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
the educative style
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.subject |
the means of education
|
en |
dc.subject |
the conditions of education
|
en |
dc.subject |
the reward
|
en |
dc.subject |
the punishment
|
en |
dc.title |
Výchovný styl současné rodiny |
|
dc.title.alternative |
Educational Style of Contemporary Families |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kalenda, Jan |
|
dc.date.accepted |
2017-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main topic of my thesis is the educational style of the nowadays family. The theoretical part focuses on the family, its history, its function and the existing types of family. The followings topics are determined in this part of the thesis: educative conditions, the educative rules, the educative styles in the family. There is the traditional division described in liberal, autocratic and democratic style going over to the two dimension model and at last discussing the analytical-synthetic educational attitude. The practical part of my thesis is dealing with the analysis of parent's answers to the fixed set of questions. The output of the empirical research aims to define the prevalent educative style in the nowadays family. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45175
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-18 |
|
local.subject |
výchovný styl v rodině
|
cs |
local.subject |
parenting style
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account