Vývoj zobrazování násilí ve filmech Davida Cronenberga
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Polenský, Tomáš
|
|
dc.contributor.advisor |
Vávra, Roman
|
|
dc.contributor.author |
Vaculík, František
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:55Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:55Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39752
|
|
dc.description.abstract |
Přestože je zobrazování násilí v médiích velmi populární, přetrvává názorový konflikt o škodlivosti a samoúčelnosti násilného obsahu v audiovizuálním médiu. Pro podporu medi-álního násilí lze zmínit skutečnost, že v mnoha případech se s násilným obsahem pracuje inteligentně a esteticky. To dokazuje současný filmový režisér kanadského původu David Croneneberg. Má práce má na příkladu tohoto tvůrce analyzovat mediální násilí z hlediska estetického a myšlenkového, což uvádím na příkladu jednoho z jeho nejvýraznějších filmů Videodrome, ve kterém je mé téma velmi názorně obsaženo. |
|
dc.format |
43 s. (49491) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
David Cronenberg
|
cs |
dc.subject |
násilí
|
cs |
dc.subject |
psychologie
|
cs |
dc.subject |
horor
|
cs |
dc.subject |
sci-fi
|
cs |
dc.subject |
Videodrome
|
cs |
dc.subject |
David Cronenberg
|
en |
dc.subject |
violence
|
en |
dc.subject |
psychology
|
en |
dc.subject |
horror
|
en |
dc.subject |
sci-fi
|
en |
dc.subject |
Videodrome
|
en |
dc.title |
Vývoj zobrazování násilí ve filmech Davida Cronenberga |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical part: Evolution of depiction of violence in films of David Cronenberg 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Lenght at Least 10 mins., directing and screenwriting |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bébarová, Jana |
|
dc.contributor.referee |
Polenský, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2017-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
Although the depiction of violence in the media is very popular, there is still an ideological conflict about the harmfulness and nonsensicality of violence content in audiovisual media. For the support of concept of medial violence is possible to say, that in many cases is worked with violence very intelligently and esthetically. The evidence of this fact is the film director David Cronenberg. My work should on his example analyze violence in the media from the esthetical and intellectual point of view. I used his most expressive movie Videodrome for this analysis. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
45138
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-05-09 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account