dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
dc.contributor.author |
Maňák, Zdeněk
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T11:59:11Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T11:59:11Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3974
|
|
dc.description.abstract |
Veletrhy jsou důležitým článkem marketingové komunikace. Tato diplomová práce má při-blížit problematiku veletrhů z teoretického i praktického hlediska. V teoretické části vysvětluje, jak veletrhy vznikly, popisuje smysl pořádání veletrhů, jejich informační roli, nejpoužívanější komunikační prostředky, ale taky radu proč by se měly firmy veletrhů účastnit. Dále v této části popsán současný stav akvizice firem na domácí veletrhy a na veletrhy v zahraničí s finanční podporou. V praktické části je provedena analýza vybraného veletrhu a sestaven projekt jak oslovit co největší počet firem a zajistit jim účast na tomto veletrhu. V další části je tento projekt podro-ben nákladové analýze, zda je vůbec rentabilní. |
cs |
dc.format |
67 s., 3 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
2008324 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
výstavnictví
|
cs |
dc.subject |
veletrh
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
prostředky komunikace
|
cs |
dc.subject |
veletržní správa
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
akvizice
|
cs |
dc.subject |
oficiální účast ČR na veletrhu
|
cs |
dc.subject |
vystavovatel
|
cs |
dc.subject |
návštěvník veletrhu
|
cs |
dc.subject |
telemarketing
|
cs |
dc.subject |
databáze
|
cs |
dc.subject |
organization of exhibitions
|
en |
dc.subject |
fair
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
devices of communi-cation
|
en |
dc.subject |
fairs management
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
acquiring
|
en |
dc.subject |
official participation of Czech Republic at fair
|
en |
dc.subject |
exhibitor
|
en |
dc.subject |
visitor of fair
|
en |
dc.subject |
phonemarketing
|
en |
dc.subject |
database
|
en |
dc.title |
Projekt akvizice účasti firem na veletrzích v zahraničí |
cs |
dc.title.alternative |
Project for aquiring of participation firms at fairs abroad |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pěta, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2007-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
Fairs are an important component of marketing communication.This diploma thesis shall present the problems of fairs from a theoretical and practical perspective. The theoretical portion explains how fairs arise, describes the method of arrangements of fairs, their information methods, the communication devices used, counseling for firm, and reasons for participation in fairs. Further in this portion is described present-day condition for the acquisition of firms at domestic fairs and at fairs abroad with financial grants. In the practical portion an accomplished analysis of chosen fair and a drawn up project are presented. There is also demonstration of how to appeal as much as possible of firms and arranging participation at this fair. Further in this part the project is subjected to a cost analysis in order to verify if it is profitable at all. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
6548
|
|
dc.date.assigned |
2007-03-09 |
|
utb.result.grade |
A |
|