dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Dubanská, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:52Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:52Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39734
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce pojednává o připravenosti školy na inkluzivní vzdělávání, zabývá se jednotlivými aspekty dobré inkluze, jak ze strany žáka, tak i pedagoga. Jsou zmíněny různé podstatné faktory inkluze jako sociální prostředí, specifické potřeby žáka, profesní předpoklady pedagoga a ostatních pedagogických pracovníků. Pozornost je věnována výrazně pomáhajícím aspektům celého procesu jako např. Přítomnosti asistenta pedagoga ve výuce u potřebných žáků, společné vzdělávání pro všechny v jedné třídě, bezbariérový přístup a technické vybavení, možnost mentoringu. V práci byl použit nestandardizovaný dotazník jako výzkumná metoda. Zjištěné závěry byly v některých otázkách překvapivé, v jiných naopak potvrzením praxe. Výsledky a vyhodnocení je možné použít jako východisko pro navazující práce se stejnou či podobnou tematikou. Výzkumná data mohou být samozřejmě základem pro další hlubší zpracování tématu inkluze ve školách České republiky. |
|
dc.format |
89 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Inkluze
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní škola
|
cs |
dc.subject |
postižení
|
cs |
dc.subject |
právo na vzdělání
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
podmínky
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
speciální vzdělávací potřeby
|
cs |
dc.subject |
specifické poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
diverzita
|
cs |
dc.subject |
rámcové vzdělávací programy
|
cs |
dc.subject |
The diploma thesis deals with preparedness of schools in terms of inclusive education and its various aspects from the side of both a pupil and teacher. There are many different factors of inclusion
|
en |
dc.subject |
such as pupil's specific needs
|
en |
dc.subject |
professional requirements of a teacher and others co-workers in the field of pedagogy. The thesis focuses on those aspects that support the whole education process
|
en |
dc.subject |
e.g. the presence of a teacher's assistant in the class who is needed for the pupils with special learning difficulties
|
en |
dc.subject |
collective education of pupils in a single class
|
en |
dc.subject |
barrier-free access and technical equipment or the option of mentoring. For the purposes of my work
|
en |
dc.subject |
non-standardized questionnaire has been used as the main research method. In some cases
|
en |
dc.subject |
the results have been surprising
|
en |
dc.subject |
in the others they simply confirmed the real-life practice. The results and conclusions can be used as a starting point for other works with similiar or same topic. The data collected in my research can be used for a more thorough processing of inclusion in the Czech Republic
|
en |
dc.title |
Připravenost základní školy na inkluzivní vzdělávání-případová studie |
|
dc.title.alternative |
Elementary School Readiness for Inclusive Education - Case Study |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2017-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with preparedness of schools in terms of inclusive education and its various aspects from the side of both a pupil and teacher. There are many different factors of inclusion, such as pupil's specific needs, professional requirements of a teacher and others co-workers in the field of pedagogy. The thesis focuses on those aspects that support the whole education process, e.g. the presence of a teacher's assistant in the class who is needed for the pupils with special learning difficulties, collective education of pupils in a single class, barrier-free access and technical equipment or the option of mentoring. For the purposes of my work, non-standardized questionnaire has been used as the main research method. In some cases, the results have been surprising, in the others they simply confirmed the real-life practice. The results and conclusions can be used as a starting point for other works with similiar or same topic. The data collected in my research can be used for a more thorough processing of inclusion in the Czech Republic. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45109
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-19 |
|
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
inclusive education
|
en |