Analýza sociální gramotnosti žáků středních odborných škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Daníčková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:52Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:52Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39730
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá úrovní sociální gramotnosti žáků středních škol a vlivu školního klima-tu na její rozvoj. Teoretická část je zaměřena na popis základních pojmů a definic z dané problematiky. V metodologické části se zabýváme dimenzemi, dle kterých lze sociální gramotnost i školní klima vymezit, změřit a posoudit souvislosti mezi nimi. Z důvodu velkého počtu respondentů jsme zvolili metodu kvantitativního výzkumu. Cílem praktické části bylo pomocí dotazníkového šetření zjistit úroveň sociální gramotnosti v jednotlivých odborných školách ve městě Kroměříž, dále úroveň školního klimatu a jeho souvislost se sociální gramotností a také mezi jednotlivými typy škol. Dále jestli existují rozdíly mezi typy škol v dané problematice. |
|
dc.format |
96 s. 8 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální gramotnost
|
cs |
dc.subject |
školní klima
|
cs |
dc.subject |
kurikurální dokumenty
|
cs |
dc.subject |
klíčové kompetence
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
sociální učení
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
interakce
|
cs |
dc.subject |
sociální vztahy
|
cs |
dc.subject |
sociální dovednosti
|
cs |
dc.subject |
Social literacy
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
on educational documents
|
en |
dc.subject |
key competencies
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
social learning
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
interaction
|
en |
dc.subject |
social relationships
|
en |
dc.subject |
social skills
|
en |
dc.title |
Analýza sociální gramotnosti žáků středních odborných škol |
|
dc.title.alternative |
The Analysis of Social Literacy of Secondary Vocational Schools' Students |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kalenda, Jan |
|
dc.date.accepted |
2017-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with levels of social literacy, secondary school students and the influence of the school climate for its development. The theoretical part is focused on describing the basic concepts and definitions of the issue. Methodological part deals with dimensions, that allows us to define, measure and assess the connection between social literacy and school climate. Due to the large number of respondents, we chose the method of quantitative research. The aim of the practical part was to use the survey to determine the level of social literacy in various secondary schools in Kroměříž, as well as the level of school clima-te and its relationship with social literacy, and also between different types of schools. Furthermore, if there are the practical part was to use the survey to determine the level of social literacy in various secondary schools in Kroměříž, as well as the level of school clima-te and its relation with social literacy, and between different types of schools. Furthermore, if there are differences between the types of schools in the art. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45103
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
sociální kompetence
|
cs |
local.subject |
secondary school students
|
en |
local.subject |
social competence
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account