Vnímání míry podpory autonomie ve výchově a vzdělávání žáků základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Bělíková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:51Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:51Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39725
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním míry podpory autonomie u žáků základní školy. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola vymezuje školní věk- jeho psychologická specifika a věkové zařazení jedinců školního věku, druhá se věnuje vymezení výchovy v rodině, v poslední kapitole teoretické části je práce zaměřena na vzdělávání a vlivy rodiny na tuto oblast. Praktická část zjišťuje, prostřednictvím dotazníkového šetření, pohled žáků 4. -9. ročníků základní školy na vnímání míry podpory autonomie ze strany rodičů a to ve dvou oblastech. Diplomová práce má za cíl zmapovat v jaké míře, z pohledu žáků, projevují rodiče zájem a podporu ve výchově vzdělávání. A také jak míra vnímání v oblastech souvisí s pohlavím rodiče nebo školním věkem dítěte. |
|
dc.format |
74 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Školní věk
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
rodičovství
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
direktivita
|
cs |
dc.subject |
autonomie
|
cs |
dc.subject |
autodeterminační teorie
|
cs |
dc.subject |
School age
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
parenting
|
en |
dc.subject |
schooling
|
en |
dc.subject |
directive
|
en |
dc.subject |
autonomy
|
en |
dc.subject |
autodetermination theory
|
en |
dc.title |
Vnímání míry podpory autonomie ve výchově a vzdělávání žáků základní školy |
|
dc.title.alternative |
Perception of Autonomy Support Rate in Upbringing and Education of Children of Primary School Age |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vaculíková, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2017-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis looks into how primary school children perceive support of autonomy. The theo-retical part is divided into three chapters. The first chapter defines school age and its psy-chological characteristics, age range of school children. The second chapter defines family upbringing and the last chapter of the theoretical part focuses on education and the influ-ence the family has over this area. The practical part uses a survey form to look into how pupils of the 4th to 9th grade perceive support of autonomy from their parents in two dis-tinct areas. The thesis aims to establish to what extent parents express interest and support in education and upbringing, as perceived by the children, and to establish any potential links between the perceived interest and the gender of the parent and/or the age of the child. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45094
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|
local.subject |
školní výchova
|
cs |
local.subject |
výchovný styl v rodině
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
autonomie jednotlivce
|
cs |
local.subject |
upbringing at school
|
en |
local.subject |
parenting style
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
individual autonomy
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account