Vnímání míry podpory autonomie ve výchově a vzdělávání žáků základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímání míry podpory autonomie ve výchově a vzdělávání žáků základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Bělíková, Tereza
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:12:51Z
dc.date.available 2017-07-03T09:12:51Z
dc.date.issued 2016-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39725
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá vnímáním míry podpory autonomie u žáků základní školy. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola vymezuje školní věk- jeho psychologická specifika a věkové zařazení jedinců školního věku, druhá se věnuje vymezení výchovy v rodině, v poslední kapitole teoretické části je práce zaměřena na vzdělávání a vlivy rodiny na tuto oblast. Praktická část zjišťuje, prostřednictvím dotazníkového šetření, pohled žáků 4. -9. ročníků základní školy na vnímání míry podpory autonomie ze strany rodičů a to ve dvou oblastech. Diplomová práce má za cíl zmapovat v jaké míře, z pohledu žáků, projevují rodiče zájem a podporu ve výchově vzdělávání. A také jak míra vnímání v oblastech souvisí s pohlavím rodiče nebo školním věkem dítěte.
dc.format 74 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Školní věk cs
dc.subject adolescence cs
dc.subject výchova cs
dc.subject socializace cs
dc.subject rodina cs
dc.subject rodičovství cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject direktivita cs
dc.subject autonomie cs
dc.subject autodeterminační teorie cs
dc.subject School age en
dc.subject adolescence en
dc.subject education en
dc.subject socialization en
dc.subject family en
dc.subject parenting en
dc.subject schooling en
dc.subject directive en
dc.subject autonomy en
dc.subject autodetermination theory en
dc.title Vnímání míry podpory autonomie ve výchově a vzdělávání žáků základní školy
dc.title.alternative Perception of Autonomy Support Rate in Upbringing and Education of Children of Primary School Age
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vaculíková, Jitka
dc.date.accepted 2017-05-24
dc.description.abstract-translated This thesis looks into how primary school children perceive support of autonomy. The theo-retical part is divided into three chapters. The first chapter defines school age and its psy-chological characteristics, age range of school children. The second chapter defines family upbringing and the last chapter of the theoretical part focuses on education and the influ-ence the family has over this area. The practical part uses a survey form to look into how pupils of the 4th to 9th grade perceive support of autonomy from their parents in two dis-tinct areas. The thesis aims to establish to what extent parents express interest and support in education and upbringing, as perceived by the children, and to establish any potential links between the perceived interest and the gender of the parent and/or the age of the child.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 45094
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2017-04-20
local.subject školní výchova cs
local.subject výchovný styl v rodině cs
local.subject druhý stupeň základní školy cs
local.subject autonomie jednotlivce cs
local.subject upbringing at school en
local.subject parenting style en
local.subject secondary school en
local.subject individual autonomy en


Files in this item

Files Size Format View Description
bělíková_2017_dp.pdf 2.279Mb PDF View/Open None
bělíková_2017_op.docx 18.68Kb Unknown View/Open None
bělíková_2017_vp.doc 55Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account