Miroslav Hájek
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Nemeškal, Libor
|
|
dc.contributor.author |
Vágnerová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:50Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:50Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39709
|
|
dc.description.abstract |
Ačkoli je pole střihové a dramaturgické skladby filmů v teoretickych textech hojně zmapováno, profese střihače byvá často opomíjená. Výraznym příkladem opomíjeného "génia střihu" je v českém prostředí Miroslav Hájek. Miroslav Hájek je autorem střihové skladby na více než 400 filmech z období počínajícího českym poválečnym filmem a sahajícího až do pozdně normalizační tvorby. Práce se zabývá institucionálním kontextem střihačské profese a pokouší se stručně zmapovat život Miroslava Hájka. Na střihový styl a kvality střihače Hájka je poukázáno v analýze trezorového filmu Zabitá neděle. Práce je doplněna o rozhovor s Drahomírou Vihanovou, která svým osobitým způsobem téma práce podtrhuje. |
|
dc.format |
63 s. (82 198 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Miroslav Hájek
|
cs |
dc.subject |
česká nová vlna
|
cs |
dc.subject |
střihová skladba
|
cs |
dc.subject |
Zabitá neděle
|
cs |
dc.subject |
Miroslav Hajek
|
en |
dc.subject |
Czech New Wave
|
en |
dc.subject |
Film Editing
|
en |
dc.subject |
Squandered Sunday
|
en |
dc.title |
Miroslav Hájek |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical part: Miroslav Hájek 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Lenght at Least 10 mins., editing |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bláha, Miroslav |
|
dc.contributor.referee |
Polenský, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2017-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
Although the field of editing and dramaturgy of the films is abundantly mapped in theoretical texts, the film editing profession is often neglected. A notable example of a neglected "genius of film editing" is a Czech editor Miroslav Hájek. Miroslav Hájek is the author of editing of more than 400 films from the period beginning with the Czech post-war film and stretching until late normalization era. The thesis deals with the institutional context of the editing profession and tries to briefly map the life of Miroslav Hájek. The editing style and the quality of Hájek's editing are shown in the analysis of the previously banned film Squandered Sunday. The work is complemented by an interview with Drahomíra Vihanova, who completes the topic of my thesis in her own distinctive way. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Střihová skladba |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Film Editing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
45059
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-05-09 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account