Determinanty edukace sociálně znevýhodněných žáků na ZŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Zátopková, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:46Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:46Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39680
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá vzděláváním sociálně znevýhodněných žáků. To je nejčastěji spojováno s kontextem inkluzivního vzdělávání a vzdělávání žáků sociálně vyloučených. Tato práce chce poukázat na to, že problematika sociálního znevýhodnění je v oblasti vzdělávání důležitá. Cílem teoretické části práce je vymezit pojem sociální znevýhodnění a faktory, které mají na jeho vznik vliv. Dále se teoretická část zabývá vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků a na roli školy a učitele. Praktická část této práce je zaměřena na učitele jako na jedny z hlavních aktérů procesu vzdělávání. Cílem je zjistit, jakou důležitost přisuzují jednotlivým determinantám edukace specifické cílové skupiny žáků. |
|
dc.format |
96 s. (170 441 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální znevýhodnění
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
determinanty
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
Q-metodologie
|
cs |
dc.subject |
social disadvantage
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
determinants
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
support measures
|
en |
dc.subject |
Q-methodology
|
en |
dc.title |
Determinanty edukace sociálně znevýhodněných žáků na ZŠ |
|
dc.title.alternative |
The Determinants of Education of Socially Disadvantaged Pupils at Primary Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2017-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the education of socially disadvantage pupils. The social disadvantage is most often associated with the context of the inclusive education and the education of the socially excluded pupils. This thesis highlights the importance of the issue of the social disadvantage in the education. The theoretical part defines the social disadvantage and the factors influencing its formation. The theoretical part also deals with the education of socially disadvantaged pupils and the role of the school and the teacher in the educational process. The practical part is focused on the teacher as one of the main participant of this process. The goal is to identify the importance attributed to each determinant of the education of the specific target group of pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45018
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-18 |
|
local.subject |
sociálně znevýhodněné děti
|
cs |
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
children with social disadvantage
|
en |
local.subject |
inclusive education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account