Zkušenosti učitelů s nadáním žáků jako faktorem ovlivňujícím jejich přístup k edukaci
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Petrůjová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:45Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:45Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39672
|
|
dc.description.abstract |
Předložená diplomová práce se zabývá postoji učitelů běžných základních škol, specializovaných základních škol a víceletých gymnázií k nadání, nadaným žákům a jejich vzdělává-ní. Teoretická část diplomové práce se skládá z východisek z oblasti nadání, postojů a také se věnuje samotnému učiteli nadaných žáků. Praktickou část tvoří realizované výzkumné šetření zaměřující se na postoje učitelů celé České republiky k nadání a vzdělávání nadaných žáků, jeho analýza a interpretace výsledků. |
|
dc.format |
109 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
nadaný žák
|
cs |
dc.subject |
učitel nadaného žáka
|
cs |
dc.subject |
postoj
|
cs |
dc.subject |
prediktor postojů
|
cs |
dc.subject |
giftedness
|
en |
dc.subject |
gifted pupil
|
en |
dc.subject |
teacher of gifted pupil
|
en |
dc.subject |
attitude
|
en |
dc.subject |
predictor of attittudes
|
en |
dc.title |
Zkušenosti učitelů s nadáním žáků jako faktorem ovlivňujícím jejich přístup k edukaci |
|
dc.title.alternative |
Teachers´ Experiences with Gifted Students as the Factor Influencing their Approach to Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2017-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The submitted thesis deals with attittudes of teachers from ordinary primary schools, speci-alized primary schools and multiannual grammar schools to giftedness, gifted pupils and their education. The theoretical part of thesis consists of recourse from area of gif-tedness, attittudes and also deals with teacher of gifted pupils himself. The practical part consists of implemented research survey focused at attittudes of teachers from whole Czech republic to giftedness and education of gifted pupils, at analysis and interpretation of results. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45010
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-19 |
|
local.subject |
pedagogika nadaných
|
cs |
local.subject |
učitel a žák
|
cs |
local.subject |
nadaní žáci
|
cs |
local.subject |
gifted education
|
en |
local.subject |
teacher and learner
|
en |
local.subject |
gifted pupils
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account