Sociální pedagog ve školním prostředí z pohledu učitelů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sociální pedagog ve školním prostředí z pohledu učitelů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrnčiříková, Zuzana
dc.contributor.author Klumplerová, Denisa
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:12:44Z
dc.date.available 2017-07-03T09:12:44Z
dc.date.issued 2016-11-14
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39661
dc.description.abstract Cílem práce je zkoumat současnou pozici a možnosti budoucího uplatnění sociálních pedagogů ve školském prostředí. Pozice sociálního pedagoga není v současné době uznána v zákoně 563/2004 Sb., O pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, i přesto ale na některých školách neoficiálně působí, a tak je důležité, aby měli jasně vymezené kompetence. Výzkumné otázky se zabývají názory respondentů na pozici sociálního pedagoga na základních školách z pohledu stávajících učitelů. Odpovědi byly získány prostřednictvím dotazníkového šetření mezi učiteli (n=207) v okresech Praha 1 a Brno-Židenice. Z odpovědí vyplývá, že učitelé jsou o profesi sociálního pedagoga informováni, avšak co se týká náplně práce sociálního pedagoga ve školním prostředí nejsou respondenti názorově jednotní.
dc.format 75 s. (109 678 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject sociální pedagog cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject preventivní program cs
dc.subject social pedagogue en
dc.subject primary school en
dc.subject preventive programs en
dc.title Sociální pedagog ve školním prostředí z pohledu učitelů
dc.title.alternative Social Pedagogue from the Perspective of Teachers
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2017-05-22
dc.description.abstract-translated The aim of this thesis is to explore the current position and possibilities of the future em-ployment of the social pedagogues in a school environment. The position of the social pe-dagogue is currently not recognized in the Act on Pedagogical Staff, yet they act unoffi-cially at some schools so it is important to have clearly defined competencies. Research questions deals with respondents' views on the position of the social pedagogues in prima-ry schools in terms of existing teachers. Answers were obtained through a questionnaire survey among the teachers (n = 207) in the districts of Prague 1 and Brno-Židenice. The answers indicate that teachers are informed about the position of social pedagogue. Howe-ver, in terms of the job description of social pedagogue in the school environment the re-spondents´ opinions are not unaminous.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 44998
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2017-04-13
local.subject základní školy cs
local.subject sociální pedagogové cs
local.subject pedagogické kompetence cs
local.subject střední školy cs
local.subject elementary schools en
local.subject social educators en
local.subject pedagogical skills en


Files in this item

Files Size Format View Description
klumplerová_2017_dp.pdf 2.136Mb PDF View/Open None
klumplerová_2017_op.doc 51.5Kb Unknown View/Open None
klumplerová_2017_vp.docx 17.88Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account