Sociální pedagog ve školním prostředí z pohledu učitelů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrnčiříková, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Klumplerová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:44Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:44Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39661
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce je zkoumat současnou pozici a možnosti budoucího uplatnění sociálních pedagogů ve školském prostředí. Pozice sociálního pedagoga není v současné době uznána v zákoně 563/2004 Sb., O pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, i přesto ale na některých školách neoficiálně působí, a tak je důležité, aby měli jasně vymezené kompetence. Výzkumné otázky se zabývají názory respondentů na pozici sociálního pedagoga na základních školách z pohledu stávajících učitelů. Odpovědi byly získány prostřednictvím dotazníkového šetření mezi učiteli (n=207) v okresech Praha 1 a Brno-Židenice. Z odpovědí vyplývá, že učitelé jsou o profesi sociálního pedagoga informováni, avšak co se týká náplně práce sociálního pedagoga ve školním prostředí nejsou respondenti názorově jednotní. |
|
dc.format |
75 s. (109 678 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
preventivní program
|
cs |
dc.subject |
social pedagogue
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
preventive programs
|
en |
dc.title |
Sociální pedagog ve školním prostředí z pohledu učitelů |
|
dc.title.alternative |
Social Pedagogue from the Perspective of Teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2017-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to explore the current position and possibilities of the future em-ployment of the social pedagogues in a school environment. The position of the social pe-dagogue is currently not recognized in the Act on Pedagogical Staff, yet they act unoffi-cially at some schools so it is important to have clearly defined competencies. Research questions deals with respondents' views on the position of the social pedagogues in prima-ry schools in terms of existing teachers. Answers were obtained through a questionnaire survey among the teachers (n = 207) in the districts of Prague 1 and Brno-Židenice. The answers indicate that teachers are informed about the position of social pedagogue. Howe-ver, in terms of the job description of social pedagogue in the school environment the re-spondents´ opinions are not unaminous. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
44998
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-13 |
|
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
sociální pedagogové
|
cs |
local.subject |
pedagogické kompetence
|
cs |
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
social educators
|
en |
local.subject |
pedagogical skills
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account