Locus of control u dětí z přirozeného a institucionálního prostředí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Hončová, Renata
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:44Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:44Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39659
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o konceptu locus of control, který je dán do souvislosti s dětmi z přirozeného a institucionálního prostředí. Teoretická část práce se zabývá faktory tvořící-mi osobnost jedince. Je popsána struktura osobnosti a její jádro - self. Náplní práce je také charakteristika vývoje dítěte. Jsou uvedeny aspekty sociální psychologie a s nimi spjatá teorie sociální atribuce. Dále je věnována pozornost vlivu prostředí na jedince. Institucio-nální prostředí se v mnohém liší od přirozeného, tudíž jsou popsána specifika každého z nich. Stěžejním tématem je pojem locus of control, který je rozebírán nejznámějšími autory. V poslední části jsou popsány druhy měření locus of control. Praktická část zkoumá rozdíly v locus of control ve spojitosti s dětmi z přirozeného a institucionálního prostředí za použití kvantitativního výzkumu. Dále se zaměřuje na souvislost locus of control s věkem a pohlavím dětí z těchto dvou odlišných prostředí. |
|
dc.format |
73 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
locus of control
|
cs |
dc.subject |
přirozené prostředí
|
cs |
dc.subject |
institucionální prostředí
|
cs |
dc.subject |
psychologie osobnosti
|
cs |
dc.subject |
starší školní věk
|
cs |
dc.subject |
teorie sociálního učení
|
cs |
dc.subject |
teorie sociální atribuce
|
cs |
dc.subject |
locus of control
|
en |
dc.subject |
natural environment
|
en |
dc.subject |
institutional environment
|
en |
dc.subject |
personality psychology
|
en |
dc.subject |
older school age
|
en |
dc.subject |
theory of social learning
|
en |
dc.subject |
theory of social attribution
|
en |
dc.title |
Locus of control u dětí z přirozeného a institucionálního prostředí |
|
dc.title.alternative |
Locus of Control in Children from Natural and Institutional Environment |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2017-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the locus of control concept that has been put into the context with children from natural and institutional environment. The theoretical part is focused on the factors that create individual personality. It describes the structure and the core of personality - self. The characteristics of child development is also a part of the diploma thesis. The aspects of social psychology tied with the theory of social attribution are also presented. The attention is paid on how environment influences the individual. The institutional environment is much different from natural one, therefore the specifics of each of them are described. The main topic of the theoretical part is the concept of locus of control discussed by the most well knowns authors. In the last section, different types of the measurements of locus of control are described. The practical part examines the differences of locus of control in connection with children from natural and institutional environment by using quantitative research. The concept is also given into relationship with the age and gender of children from these two different environments. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
44995
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|
local.subject |
vývoj dítěte
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
sociální prostředí
|
cs |
local.subject |
child development
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
local.subject |
social environment
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account