dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Hamšík, Josef
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:36Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:36Z |
|
dc.date.issued |
2016-10-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39597
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá zpracováním a realizací kvantitativně orientovaného pedagogického průzkumu v oblasti komunikačních potřeb současných žáků střední školy. Jako techniku sběru dat jsme si zvolili dotazník. Primárně se tento průzkum orientuje na zodpovězení hlavní průzkumné otázky, tedy: Jak by měla vypadat výuková komunikace (tj. komunikace mezi učitelem a žákem v rámci třídy) z pohledu potřeb žáka? Sekundárně se pak věnujeme poskytnutí doporučení současným pedagogům v oblasti středního školství. Práce se skládá ze dvou částí, a to části teoretické a praktické. V teoretické části je provedena rešerše tuzemských i zahraničních infomačních zdrojů, na jejímž základě je zpracován teoretický přehled, který je použit k naplnění vytyčených cílů práce. Praktická část se věnuje nejdříve metodologii a designu, následně pak i realizaci uvedeného průzkumu. V závěru jsou rekapitulovány výsledky, nastíněna doporučení, identifikována průzkumná omezení či určeny možné oblasti, na které by se mohly zaměřit potencionální budoucí výzkumy. |
|
dc.format |
118 s., 5 s. příloh |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
dc.subject |
interakce mezi učitelem a žákem
|
cs |
dc.subject |
komunikační potřeby
|
cs |
dc.subject |
kompetence žáka
|
cs |
dc.subject |
komunikace iniciovaná žákem
|
cs |
dc.subject |
průzkum
|
cs |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
educational communication
|
en |
dc.subject |
teacher-student interaction
|
en |
dc.subject |
communication needs
|
en |
dc.subject |
competence of a student
|
en |
dc.subject |
student-initiated communication
|
en |
dc.subject |
survey
|
en |
dc.title |
Komunikační potřeby současných žáků střední školy |
|
dc.title.alternative |
The communication needs of today's middle school students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with processing and execution of a quantitatively oriented educational survey in the field of communication needs of today's secondary school students. We chose a questionnaire as a means of data collection. This survey focuses primarily on answering this survey question: How should the educational communication look like (i.e. the communication between a teacher and a student in the classroom) from the point of view of the student´s needs? Secondarily, we deal with providing recommendations to current teachers at secondary schools. The work has two parts, both theoretical and practical. The theoretical part consists of a review of domestic and foreign sources, on the basis of which the theoretical overview is processed, and it is used to realise the goals of work. The practical part is firstly devoted to a methodology and a design, and subsequently to a realization of the survey. The conclusion is a summary of the results, recommendations, identifications of reconnaissance restrictions. We also identify possible areas that could target potential future research. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
44908
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-25 |
|
local.subject |
učitel a žák
|
cs |
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
local.subject |
teacher and learner
|
en |
local.subject |
secondary schools
|
en |
local.subject |
communication in learning and scholarship
|
en |