dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Urbaniecová, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:36Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:36Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-25 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39592
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko výzkumný charakter. Analyzuje vzdělávací potřeby učitelů mateřských škol ve vztahu k aktuální nabídce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. V teoretické části je představena učitelská profese, ale také vývoj a současné vzdělávání učitelů mateřských škol. Dále je pak věnována pozornost dalšímu vzdělávání učitelů mateřských škol. Nedílnou součástí je i vymezení pojmu vzdělávací potřeby. Praktická část práce popisuje kvantitativně orientovaný výzkum, který byl realizován formou obsahové analýzy Programové nabídky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a dotazníkovým šetřením učitelů mateřských škol. Analýzou, zpracováním a komparací výsledků byly zjištěny skutečnosti, jež vypovídají o nevyhovující nabídce dalšího vzdělávání ve vztahu k vzdělávacím potřebám učitelů mateřských škol. |
|
dc.format |
57 s. (69164) 4 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učitelská profese
|
cs |
dc.subject |
vzdělávací potřeby
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
další vzdělávání pedagogických pracovníků
|
cs |
dc.subject |
teaching profession
|
en |
dc.subject |
educational needs
|
en |
dc.subject |
nursery school
|
en |
dc.subject |
further education of teacher
|
en |
dc.title |
Vzdělávací potřeby učitelů v mateřských školách |
|
dc.title.alternative |
Educational needs of teachers in nursery schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor's thesis has a theoretical background and also an explanatory character. It analyses educational needs of teachers in nursery schools in a relation to an actual offer of a further education of pedagogical workers. In a theoretical part is introduced a teaching profession but also a development and a present education of the teachers in nursery schools. Moreover the attention is focused on a further education of teachers in nursery schools. Integral part is to define a term educational needs. An exploratory part describes a quantitatively oriented research, which was realized in a form of a content analysis of Program offer for the further education of pedagogical workers and also realized by the questionnaire survey answered by teachers from nursery schools. The facts were identified by the analysis, the elaboration and the comparison of results. These results reflect an insufficient offer of further education in interaction with the educational needs of nursery teachers. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
44903
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-26 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
další vzdělávání
|
cs |
local.subject |
pedagogové
|
cs |
local.subject |
učitelky mateřských škol
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
continuing education
|
en |
local.subject |
educationalists
|
en |
local.subject |
women kindergarten teachers
|
en |