Přístupy ke vzdělávání dětí v předškolním věku v rámci prevence civilizačních onemocnění

DSpace Repository

Language: English čeština 

Přístupy ke vzdělávání dětí v předškolním věku v rámci prevence civilizačních onemocnění

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kutálková, Kateřina
dc.contributor.author Popelková, Adéla
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:12:36Z
dc.date.available 2017-07-03T09:12:36Z
dc.date.issued 2016-11-25
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39589
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem práce je popsat přístupy ke vzdělávání dětí, v rámci prevence konkrétních civilizačních onemocnění, ve vybraných mateřských školách. Teoretická část se zaměřuje na pojmy vztahující se ke zdraví, podporu zdraví a prevenci v mateřské škole a také na přístupy ke vzdělávání dětí, v této problematice. Pro potřeby práce jsem zvolila kvalitativně orientovaný výzkum, který je realizován za pomoci participačního pozorování. To probíhalo ve dvou mateřských školách ve Zlínském kraji. Z analýzy dat se vynořily tři hlavní kategorie. První kategorií je role učitelek, následující kategorií jsou strategie učitelek a poslední kategorií je prostředí mateřské školy. Tyto kategorie se vzájemně ovlivňují a udávají konkrétní podobu přístupu.
dc.format 54
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject zdraví cs
dc.subject civilizační onemocnění cs
dc.subject primární prevence cs
dc.subject teorie vzdělávání cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject health en
dc.subject lifestyle diseases en
dc.subject primary prevention en
dc.subject education theory en
dc.subject nursery school en
dc.title Přístupy ke vzdělávání dětí v předškolním věku v rámci prevence civilizačních onemocnění
dc.title.alternative Educational approches to preschool children within Lifestyle Diseases Prevention
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Božik, Roman
dc.date.accepted 2017-06-13
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is formed of theoretical and empirical nature. The aim is to describe all attitudes to education for children, concerning a prevention of concrete lifestyle diseases in selected nursery schools. Theoretical part focuses on terms connected with health, health support, prevention in nursery schools and also on attitudes to education for children relat-ed to this issue. For the sake of this thesis I chose qualitative research which is realized with the aid of participatory division. It was taking place in two nursery schools of Zlín region. As emerged from acquired data, there are three main categories. The first one is teacher's role, second is teacher's strategy and the last one is nursery school's environment. These categories influence each other and set the concrete form of the attitude.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 44899
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2017-04-25
local.subject výchova ke zdraví cs
local.subject mateřské školy cs
local.subject health education en
local.subject kindergartens en


Files in this item

Files Size Format View Description
popelková_2017_dp.pdf 1.751Mb PDF View/Open None
popelková_2017_op.docx 18.91Kb Unknown View/Open None
popelková_2017_vp.docx 16.61Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account