Učitel v kresbě dětí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Učitel v kresbě dětí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gavora, Peter
dc.contributor.author Babíková, Barbora
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:12:33Z
dc.date.available 2017-07-03T09:12:33Z
dc.date.issued 2016-11-25
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39574
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá popisem učitele dětmi předškolního věku. Práce má teoreticko výzkumný charakter. Cílem práce je zjistit, jak děti popisují svého učitele v MŠ. Teoretická část sumarizuje vývoj dětské kresby, nastiňuje interpretaci dětské kresby a vztah dítěte k učiteli MŠ. Empirická část popisuje, jak předškolní děti vnímají a popisují svého učitele. Vychází z dětských kreseb a následného rozhovoru s nimi. Také je použit dotazník pro rodiče dětí, aby byly zjištěny základní informace o dítěti. Práce zjišťuje, jak děti popisují vzhled učitelky, činnosti a její vlastnosti. Na závěr je shrnuto, jaké jsou pedagogické činnosti učitelky, kterou dítě kreslilo.
dc.format 66 s. (93 196 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Dětská kresba cs
dc.subject Předškolní děti cs
dc.subject Učitel cs
dc.subject Vnímání cs
dc.subject Vztah dítěte k učiteli cs
dc.subject Child´s drawing en
dc.subject Preschool children en
dc.subject Teacher en
dc.subject Perception en
dc.subject Child-teacher relationship en
dc.title Učitel v kresbě dětí
dc.title.alternative The Teacher in Children´s Drawings
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Majerčíková, Jana
dc.date.accepted 2017-06-08
dc.description.abstract-translated Bachelor thesis deals with the description of the teacher by children of preschool age. The work is of a theoretical research nature. The aim of this work is to find out how children describe their teacher in kindergarten. The theoretical part summarizes the development of children's drawings, outlines the interpretation of children's drawings and child-teacher of the kindergarten relationship. The empirical part describes how preschool children perceive and describe his or her teacher. It is based on children's drawings and the subsequent interview with them. It also uses a questionnaire for parents of children to find out basic information about the child. The thesis investigates how children describe the appearance of the teacher, activities and properties. In conclusion it summarizes what are the pedagogical activities of the teacher which the child drew.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 44883
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2017-04-25
local.subject pozorování řízeného kreslení (pedagogika) cs
local.subject analýza dětské kresby cs
local.subject učitelé cs
local.subject Controlled Drawing Observation en
local.subject analysis of children’s drawing en
local.subject teachers en


Files in this item

Files Size Format View Description
babíková_2017_dp.pdf 4.024Mb PDF View/Open None
babíková_2017_op.docx 19.58Kb Unknown View/Open None
babíková_2017_vp.docx 16.57Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account