dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Koutníková, Marta
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:31Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:31Z |
|
dc.date.issued |
2016-10-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39564
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce aplikačního typu se zabývá možnostmi realizace práce s komiksem v přírodovědném vzdělávání v podmínkách mateřské školy. Záměrem je ověřit autorský soubor komiksů a na základě jeho evalvace podat doporučení pro praxi. Ohniskem zájmu je pojmový komiks v rámci badatelsky orientované výuky. Teoretická část přibližuje východiska uplatnění komiksu v edukaci. V praktické části je didakticky rozpracován soubor přírodovědných komiksů pro děti předškolního věku, jehož hlavními cíli je prohloubení zájmu dětí o přírodní vědy, rozvíjení badatelského myšlení dětí, obohacování procesu přírodovědného poznávání a podpora schopnosti pracovat s vizuálním médiem. Následuje prezentace evaluačních nástrojů, jimiž byl zjištěn trvalý posun dětí ve sledovaných oblastech, dále formulace závěrů hodnocení práce s komiksy a korelující doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
125 s., přílohy 45 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Pojmový komiks
|
cs |
dc.subject |
přírodovědné vzdělání
|
cs |
dc.subject |
badatelsky orientovaná výuka
|
cs |
dc.subject |
Conceptual Comics
|
en |
dc.subject |
science education
|
en |
dc.subject |
inquiry-based instruction
|
en |
dc.title |
Práce s komiksem v procesu přírodovědného vzdělávání v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Conceptual comics in the process of science education in the kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This application type bachelor thesis deals with possibilities of realisation of work with comics in science education in kindergartens. The aim is to verify author's set of comics and, on basis of its evaluation, to give a recommendation for practical use. The focus of interest is a conceptual comic in the context of research oriented learning. The theoretical part introduces resources of the use of comics in education. In the practical part, a set of science educating comics for preschool children is didactically elaborated. The main goal of the set is to deepen the interest of children in science education, to develop research thinking of children, to enrich the process of science education recognition and to support the ability to work with the visual medium. Then follows a presentation of the evaluation tools; by the means of them, a perpetual shift of children in the monitored areas was identified, and furthermore, the conclusions of the evaluation of the work with comics and correlating recommendations for practical use are formulated. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
44864
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-26 |
|
local.subject |
pojmové vyučování
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
přírodopis
|
cs |
local.subject |
komiksy
|
cs |
local.subject |
concept teaching model
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
natural history
|
en |
local.subject |
comics
|
en |