dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Hřebačková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:31Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:31Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-25 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39559
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná práce ve svém obsahu seznamuje s důležitostí přípravy předškolních dětí na přechod do základní školy, a to zejména s ohledem na přípravu realizovanou v rodinách dětí. Teoretická část nejprve seznamuje s pojmy jako je školní zralost a připravenost, odklad povinné školní docházky. Dále prezentuje zákonitosti správného vývoje dítěte v předškolním věku. Stručně nastiňuje i oblast výchovy v předškolních institucích, ale hlav-ní část je zaměřena právě na úlohu a schopnosti rodičů v přípravě svého dítěte. Práce rozebírá jednotlivé oblasti školní přípravy a možnosti rodičů v jejich rozvoji. Praktická část bakalářské práce je kvantitativního typu. Formou dotazníku u dotazovaných respondentů zjišťuji, jaké přístupy a metody používají rodiče v přípravě svých dětí na vstup do základní školy. |
|
dc.format |
61 s. (94 445) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Předškolní výchova
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
školní připravenost
|
cs |
dc.subject |
Preschool education
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
maturity for elementary school
|
en |
dc.subject |
preparadness for elementary school
|
en |
dc.title |
Příprava dítěte na školu z pohledu rodiny |
|
dc.title.alternative |
Preparing a child for school from their parents perspective |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is introducing the importance of preparation of preschool children for their transition into basic school, mainly reflecting on their preparadness realized within their families. The work firstly introduces the main terms such as school maturity and preparadness, and the postponement of compulsory school attendance. Next it presents rules of correct development of a child in preschool age. It also outlines briefly raising of children in preschool institutions, but the main part is focused on the role and skills of parents in preparadness of their child. The thesis is analyzing specific areas or school preparadness and the options of parents on how to develop their children. The practical part of the thesis is quantitative, and using a questionnaire it identifies what approaches and methods the asked respondents use in preparadness for entering elementary school of their children. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
44856
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2017-04-24 |
|
local.subject |
přechod na základní školu
|
cs |
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
school attendance
|
en |
local.subject |
family education
|
en |