Projekt na získání sponzorů pro Knihovnu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Klauda, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:16Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:16Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39459
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je vytvořit projekt, který navrhne strategii na získávání sponzorů pro Knihovnu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Navržená strategie je založena na vytvoření nové pracovní pozice v knihovně tak, aby vznikla dostatečná kapacita na plnění úkolů spojených se sponzoringem. Dílčím cílem projektu je tvorba etického kodexu, který zahrnuje problematiku všeobecné etiky v knihovně a hlavně etiku spojenou s marketingem. V teoretické části je rozebírán marketing knihoven a využívaní marketingových komunikačních strategií. V dalším kroku se práce zaměřuje na teorii o sponzoringu v neziskových organizacích a etické problémy v těchto společnostech. V praktické části je popsán průběh analýzy a její výsledek. Na závěr je představen samotný projekt, který přibližuje činnosti nového zaměstnance v knihovně, způsob komunikace s partnery a evidenci partnerů. |
|
dc.format |
83 s.(102 870 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
sponzoring
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
etický kodex
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
Sponsoring
|
en |
dc.subject |
Communication
|
en |
dc.subject |
Marketing Communication
|
en |
dc.subject |
Ethical Codex
|
en |
dc.title |
Projekt na získání sponzorů pro Knihovnu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.title.alternative |
Project of Obtaining Sponsors for Tomas Bata University in Zlin - Library |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haltofová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2017-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this Master Thesis is to create a project that would suggest a new strategy how to get sponsors for Library of Tomas Bata University in Zlin. This strategy is based on the creation of a new post in the library that would gain sufficient time capacity for fulfilling the tasks connected with sponsoring. One part of this project consists of the ethical codex which includes the general ethical issues in the library and further focuses on the ethical issues in terms of marketing. The theoretical part is divided into two parts. The marketing of libraries in general and the use of marketing communication as a positive element are discussed in the first part. The second part focuses on the theory of sponsoring of non-profitable companies and inseparable the ethical issues. The research and its results are described in the practical part. Finally the project itself is introduced, concretely the job description of the new employee - the methods of marketing communication and the keep-ing a record of partners. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
42588
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2017-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account