Chápání fenoménu "učení dítěte" učitelkami mateřských škol a rodiči
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Vacenovská, Romana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:10Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:10Z |
|
dc.date.issued |
2016-10-19 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39421
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá pojetím učení dítěte u učitelek mateřských škol a rodičů. Teoretická část definuje pojem učení, popisuje determinanty, které tento proces ovlivňují, v poslední řadě uvádí učitelovo a žákovo pojetí výuky a popisuje dva nejdůležitější typy prostředí, ve kterém učení dítěte probíhá. Praktická část diplomové práce poskytuje rozhovory s učitelkami mateřských škol a rodiči dětí předškolního věku. V závěru praktické části jsou uvedeny odpovědi obou skupin participantů na výzkumné otázky. |
|
dc.format |
73 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Učení
|
cs |
dc.subject |
tvořivost
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
Teaching
|
en |
dc.subject |
creativity
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.title |
Chápání fenoménu "učení dítěte" učitelkami mateřských škol a rodiči |
|
dc.title.alternative |
Understanding the phenomenon of "child's learning" by preschool teachers and parents |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma thesis concerns with conception of teaching a child at kindergarten by teachers and parents. Theoretical part defines concept of teaching, specifies determinants, which influence this process and at last but not least brings the teacher and the pupil's conception of curriculum and describes two most important types of environment, in which teaching of a child takes place. Practical part of diploma thesis provides interviews with teachers in kindergarten and parents of children in preschool age. In the end of the practical part, the answers of both groups of participants on research questions are inducted. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41746
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
výuka a studium
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
study and teaching
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account