Zkušenosti učitelů mateřské školy s edukací nadaného dítěte předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Doležalová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Novotná, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:09Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:09Z |
|
dc.date.issued |
2017-02-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39417
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá zkušenostmi učitelek mateřských škol s edukací nadaného dítěte v předškolním věku. Teoretická část pojednává o nadání obecně, o poznávacích charakteristikách nadaného dítěte v předškolním věku a jejich identifikaci. Dále charakterizuje problémy nadaných jedinců a jejich působení ve výchovně vzdělávacím prostředí. Praktická část práce má za cíl objasnit zkušenosti učitelů mateřských škol s edukací nadaného dítěte v předškolním věku. Výzkumná část interpretuje rozhovory učitelek. V závěru jsou uvedeny odpovědi na výzkumné otázky. |
|
dc.format |
69 s. (104 481 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
identifikace
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
talent
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
identification
|
en |
dc.subject |
pre-school age
|
en |
dc.title |
Zkušenosti učitelů mateřské školy s edukací nadaného dítěte předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Experience of nursery school teachers´ with education of gifted preschoolers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The master thesis is focusing on particular kindergarten teacher´s experiences with gifted child in the pre-school age. Theoretical part is about talent in general, characteristics of gifted child in pre-school age and it is also about identifications of those children. There are as well characterized issues connected with gifted individuals and their impacts on the education. Least, but not last part of the master thesis is empirical, which purpose is clarify kindergarten teacher´s experiences with gifted child education in pre-school age. In research section are interpreted interviews with kindergarten teachers and overall are mentioned answers on the research questions. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41699
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
pedagogika nadaných
|
cs |
local.subject |
nadané děti
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
gifted education
|
en |
local.subject |
gifted children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account