dc.contributor.advisor |
Lukášová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Šimková, Jarmila
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:07Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:07Z |
|
dc.date.issued |
2016-10-19 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39409
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Na příbězích dvou učitelek v mateřské škole sleduje a popisuje jejich schopnost reflexe, sebereflexe, autoregulace a sebehodnocení v průběhu profesního života. První část práce se věnuje teoretickému vymezení pojmů a uchopení problematiky sebereflexe učitelky v předškolním zařízení. Druhá část se týká sa-motného výzkumu, sběru dat prostřednictvím analýzy životního příběhu, interpretaci zjiště-ných informací a diskuzi nad problematikou. |
|
dc.format |
73 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učitelka v mateřské škole
|
cs |
dc.subject |
životní příběh učitele
|
cs |
dc.subject |
sebereflexe
|
cs |
dc.subject |
autoregulace
|
cs |
dc.subject |
autoevaluace
|
cs |
dc.subject |
A kindergarten teacher
|
en |
dc.subject |
the life story of a teacher
|
en |
dc.subject |
self-reflection
|
en |
dc.subject |
self-regulation
|
en |
dc.subject |
self-evaluation
|
en |
dc.title |
Autoevaluace učitelky mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Preschool teacher´s self-evaluation |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is a theoretical and empirical character. It presents the stories of two kindergar-ten teachers and their ability to reflection, self-reflection, self-assessment and self-regulation throughout their professional lives. The first part deals with the theoretical defi-nition of terms and clarifying problems of self-reflection in preschool education. The practical part deals with qualitative research, interpretation of the information obtained through life story analysis and discuss the issues. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41570
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|
local.subject |
učitelky mateřských škol
|
cs |
local.subject |
kauzalita
|
cs |
local.subject |
životní povolání
|
cs |
local.subject |
women kindergarten teachers
|
en |
local.subject |
causality
|
en |
local.subject |
life career
|
en |