Analýza konkurenčního prostředí firmy XY pro produkt A
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubíčková, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Poláchová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:03Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:03Z |
|
dc.date.issued |
2016-06-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39401
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí firmy XY pro produkt A. Cílem této práce je provést analýzu pěti hlavních konkurentů firmy XY a na jejím základě stanovit postavení společnosti na konkurenčním trhu. Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, týkající se konkurence a konkurenčního prostředí. V praktické části je představena firma XY s pěti hlavními konkurenty. Dále jsou provedeny jednotlivé analýzy, na jejichž základě byla zjištěna pozice firmy na českém trhu ve srovnání s konkurencí. V závěru této práce jsou vypracovány návrhy a opatření vedoucí ke zlepší pozice firmy XY na českém trhu. |
|
dc.format |
64 s. (92 387 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Konkurence
|
cs |
dc.subject |
konkurenční prostředí
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterův model pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
competitive environment
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's five forces model
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenčního prostředí firmy XY pro produkt A |
|
dc.title.alternative |
Analysis of the Competitive Environment of the XY Company for Product A |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hanáková, Petra |
|
dc.date.accepted |
2017-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis focuses on the competitive environment analysis of the competitive environment of the XY company for product A. The aim of this study is to analyse the five main competitors of the company XY, and based on these determine position of the company in the market. This thesis is divided into two main parts the theoretical part and practical part. The theoretical part explains the basic concepts related to competition and competitive environment. The practical part introduces the company XY with five major competitors. Furthermore, various analyses are performed. Based on these is the position of the company on Czech market determined in comparison with its competitors. At the conclusion of this work are drawn up proposals and measures to improve position of the XY company on the Czech market. |
|
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
41002
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-08-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account