Analýza konkurenčního prostředí podniku Plastik, s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Škarpová, Ludmila
|
|
dc.contributor.author |
Pavelová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:22Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:22Z |
|
dc.date.issued |
2016-03-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39241
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenčního prostředí podniku v odvětví výroby pryžových a plastových výrobků technologií vstřikování ve Zlínském kraji. Práce je rozdělena na dvě části. První část je věnována teoretickým poznatkům získaným studiem literatury a v průběhu studia. Je zde objasněn pojem konkurence, konkurenceschopnost, marketingové prostředí podniku, Porterův model pěti sil a SWOT analýza. Druhá část se zabývá analýzou klíčových konkurentů a analýzou podniku v konkurenčním prostředí použitím SWOT analýzy a Porterova modelu pěti sil. Na základě zjištěných výsledků budou navržena doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti a lepšímu umístění podniku na trhu. |
|
dc.format |
76 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Konkurence
|
cs |
dc.subject |
Konkurenční výhoda
|
cs |
dc.subject |
Analýza konkurence
|
cs |
dc.subject |
Konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterův model pěti sil
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
Competitive advantage
|
en |
dc.subject |
Competition analysis
|
en |
dc.subject |
Competitiveness
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's five forces model
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenčního prostředí podniku Plastik, s.r.o. |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Competitive Business Environment of the Company Plastik, Ltd |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hanáková, Petra |
|
dc.date.accepted |
2016-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis analyses the competitive business environment in the manufacture of rubber and plastic products by injection technology in the Zlín Region. The work is divided into two parts. The first part is devoted to theoretical knowledge gained by studying literature and during study. It deals with the concept of competition, competitiveness, enterprise marketing environment, Porter's five forces model and SWOT analysis. The second part deals analysis the key competitors and analysis of a company in a competitive environment using SWOT analysis and Porter's five forces model. The findings will be submitted recommendations to increase competitiveness and better positioning on the market. |
|
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
44541
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2016-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account