Analýza konkurence firmy CZUB a.s. na trhu vojenských zbraní
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Poděl, Ondřej
|
|
dc.contributor.author |
Štajnerová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:21Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:21Z |
|
dc.date.issued |
2016-03-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39225
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá analýzou konkurence firmy CZUB a. s. na trhu vojenských zbraní. Cílem této práce je provést analýzu hlavních konkurentů a na jejím základě stanovit pozici firmy CZUB a. s. v konkurenčním prostředí. Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část je vypracována na základě studia odborného literatury a jsou v ní vysvětleny základní pojmy týkající se konkurence a konkurenčního prostředí. V praktické části je představena firma CZUB a. s. Následně jsou provedeny SWOT analýza, PEST analýza a analýza Porterova modelu pěti konkurenčních sil, na jejichž základě byla zjištěna pozice firmy na trhu vojenských zbraní. V závěru práce je navrhnuto opatření ke zlepšení konkurenceschopnosti firmy CZUB a. s. |
|
dc.format |
63 s. (96 530 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterův model pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
Porter five forces analysis
|
en |
dc.subject |
competitive ability
|
en |
dc.title |
Analýza konkurence firmy CZUB a.s. na trhu vojenských zbraní |
|
dc.title.alternative |
Competition Analysis of the Company CZUB a.s. on the Military Weapons Market |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kubíčková, Miloslava |
|
dc.date.accepted |
2016-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the competitor analysis of the company CZUB a.s. on the military weapons market. The aim of this work is to analyze the main competitors and subsequently determine the position of the company CZUB a.s. in the competitive enviroment. This thesis is devided into two parts, the theoretical one and the practical one. The theoretical part is based on a study of literature and it explains basic concepts regarding competition and competitive enviroment. The practical part introduces the company CZUB a.s. Subsequently, SWOT analysis, PEST analysis and Porter five forces analysis are performed and based on these, the position of the company on the military weapons market is defined. In the conclusion, measures to imrpove the competitive ability of the company CZUB a.s. are suggested. |
|
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
44524
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account