Celebrity a známé osobnosti jako nástroj propagace značek
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Copková, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:17Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:17Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39179
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce představuje a zabývá se celebrity marketingem jako jedním z možných nástrojů propagace značek. První část seznamuje a definuje na základě teoretických poznatků značku, její význam, celebrity marketing, archetypy a nachází vzájemné propojení (společné rysy). Praktická část analyzuje vybrané značky na českém trhu, které využili celebrity marketing a přináší i pohled, názory veřejnosti v rámci realizovaného průzkumu. Projektová část navazuje na zjištěné poznatky z praktické části a přichází s určením archetypu a příběhu značky, výběr a popis známé osobnosti s následným doporučením pro vybranou značku. |
|
dc.format |
101 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Značka
|
cs |
dc.subject |
celebrity marketing
|
cs |
dc.subject |
celebrity
|
cs |
dc.subject |
archetypy
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
nástroje propagace
|
cs |
dc.subject |
sociální média
|
cs |
dc.subject |
desk research
|
cs |
dc.subject |
field research
|
cs |
dc.subject |
Brand
|
en |
dc.subject |
Celebrity marketing
|
en |
dc.subject |
celebrities
|
en |
dc.subject |
Archetype
|
en |
dc.subject |
Promotion
|
en |
dc.subject |
Advertising
|
en |
dc.subject |
Tools of promotions
|
en |
dc.subject |
Social media
|
en |
dc.subject |
Desk research
|
en |
dc.subject |
Fiel research
|
en |
dc.title |
Celebrity a známé osobnosti jako nástroj propagace značek |
|
dc.title.alternative |
The Celebrities and Famous Persons such as Promotion Tool of Brands |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horňák, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2016-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis presents and deals with celebrity marketing as one of the possible tools of pro-motion brands. The first part introduces and defines the brand based on theoretical know-ledge, it´s significance, celebrity marketing, archetype and is reciprocal linking (common features). The practical part analyzes the selected brand on the Czech market, which took advantage of celebrity marketing, and also brings the look, the views of the public in the context of the completed survey. Project part builds on the findings of the practical part and comes with specifying the archetype and the story of the brand, the selection and description of well-known personalities with a subsequent recommendation for the selected tag. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
44469
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account