Strach v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Karolová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:14Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:14Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39151
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o efektivním využití emocionálního apelu strachu v současné reklamě. Teoretická část poskytuje náhled do problematiky teorie reklamy, apelů v reklamě a je blíže zaměřena na využití emocionálního apelu strachu v reklamě. Je zde formulováno fungování strachu v reklamě, formy strachu, faktory ovlivňující přijetí strachu, užití strachu v reklamě a jeho zakotvení v rámci legislativy a etiky. Praktická část pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy reklamy obsahující apel strachu objasňuje její současný stav a její vnímání spotřebiteli. Projektová část představuje pomůcku pro tvorbu reklamních kampaní obsahujících apel strachu. |
|
dc.format |
90 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Reklama
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
strach
|
cs |
dc.subject |
úzkost
|
cs |
dc.subject |
humor
|
cs |
dc.subject |
emoce v reklamě
|
cs |
dc.subject |
emocionální apel
|
cs |
dc.subject |
strach v reklamě
|
cs |
dc.subject |
apel strachu
|
cs |
dc.subject |
motiv strachu
|
cs |
dc.subject |
Advertising
|
en |
dc.subject |
Emotions
|
en |
dc.subject |
Fear
|
en |
dc.subject |
Humour
|
en |
dc.subject |
Emotions in Advertising
|
en |
dc.subject |
Emotional Appeal
|
en |
dc.subject |
Fear in Advertising
|
en |
dc.subject |
Fear Appeal
|
en |
dc.subject |
Motive of Fear
|
en |
dc.title |
Strach v reklamě |
|
dc.title.alternative |
The Fear In an Advertising |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2016-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis discusses the effective use of the emotional appeal of fear in contemporary advertising. The theoretical part provides an insight into the theory of advertising, advertising appeals and is closely focused on the use of the emotional appeal of fear in advertising. There is formulated the functioning of fear in advertising,forms of fear, factors influencing the acceptance of fear, use of fear in advertising and its embedding in legislation and ethics. The practical part is using quantitative and qualitative analysis of advertising containing an appeal of fear shows its current state and its perception by consumers. The project part presents a tool for creating advertising campaigns that include an appeal fear. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
44436
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2016-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account