Dress code v českých organizacích
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Suchánek, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:11Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:11Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39127
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce řeší téma pravidel oblékání ve firemním prostředí českých organizací dress code. V teoretické části na základě rešerše literárních zdrojů objasňuje, do jaké části marketingových komunikací problematika dress code patří, jaký význam má pro firemní kulturu, co vše může ovlivnit. Řeší také historické souvislosti, faktor prvního dojmu, důležitost dress code v obchodním styku a popisuje, jak má oblékání ve firemním prostředí vypadat a jakých chyb se vyvarovat. V praktické části na základě kvalitativního, kvantitativního a sekundárního marketingového průzkumu zkoumá využívání dress code, analyzuje přístup českých organizací k této problematice, poukazuje na specifika a předkládá doporučení k tématu pravidel oblékání ve firemním prostředí českých organizací. |
|
dc.format |
70 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pravidla oblékání
|
cs |
dc.subject |
oblečení
|
cs |
dc.subject |
móda
|
cs |
dc.subject |
pravidla
|
cs |
dc.subject |
organizace
|
cs |
dc.subject |
manažer
|
cs |
dc.subject |
zaměstnanec
|
cs |
dc.subject |
firemní identita
|
cs |
dc.subject |
firemní kultura
|
cs |
dc.subject |
firemní design
|
cs |
dc.subject |
firemní komunikace
|
cs |
dc.subject |
dress code
|
en |
dc.subject |
clothes
|
en |
dc.subject |
fashion
|
en |
dc.subject |
rules
|
en |
dc.subject |
organization
|
en |
dc.subject |
manager
|
en |
dc.subject |
employee
|
en |
dc.subject |
corporate identity
|
en |
dc.subject |
corporate culture
|
en |
dc.subject |
corporate design
|
en |
dc.subject |
corporate communications
|
en |
dc.title |
Dress code v českých organizacích |
|
dc.title.alternative |
The Dress Code in Czech Organizations |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kupková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2016-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis deals with the issue of dress code in the Czech business milieu. The theoretical part employs analysis of literary sources to describe the sections of marketing communications the issue of dress code pertains to, its significance in company culture and all the things it may influence. This part also deals with the historical context, the importance of a first impression and the significance of dress code in business relations. Furthermore, it describes some basic rules related to the use of clothing in a business setting, as well as a number of things to avoid. The practical part uses secondary marketing research (both qualitative and quantitative) to examine the use of dress code in the Czech context. It analyzes the attitudes of Czech companies towards dress code, as well as pointing out certain features and issuing a few recommendations related to dress code rules in the Czech business context. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
44404
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2016-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account