dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Řišicová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:11Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:11Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39122
|
|
dc.description.abstract |
Pro řadu malých a středních podniků je společenská odpovědnost zcela přirozená věc. Jde o jakousi vyšší formu "slušného chování", slušného k zaměstnancům, k zákazníkům, k přírodě, k okolí. Nejedna menší firma se takto chová, aniž by vůbec tušila, že se vlastě jedná o společenskou odpovědnost, zkratku CSR ani obsah nezná. Příkladem jsou především menší firmy, kde se všichni navzájem znají, existují zde pevné osobní vazby, které tak nejednou chybí u velkých korporací. Tato bakalářská práce analyzuje přínos aktivit spojených s aktivitou ve dvou pilířích v oblasti společenské odpovědnosti pro vybrané malé a střední firmy. Byly vybrány tři odlišné firmy, rozdílné ve velikosti, počtu zaměstnanců, postavení na trhu a odlišnosti ve výrobě. Spojené jsou pouze lokalitou. Podkladem pro analýzu je prezentace firmy, popis tří sfér společenské odpovědnosti, rozhovory s pracovníkem zodpovídajícím za tuto oblast a všeobecná povědomost o daných firmách. |
|
dc.format |
61s. (98 988 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
CSR
|
cs |
dc.subject |
stakeholders
|
cs |
dc.subject |
dobrovolnost
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
organizace
|
cs |
dc.subject |
CSR
|
en |
dc.subject |
stakeholders
|
en |
dc.subject |
voluntariness
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
organization
|
en |
dc.title |
CSR na příkladu tří vybraných firem |
|
dc.title.alternative |
Corporate Social Responsibility on the Example of the Selected Companies |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Štrauss, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2016-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
For a number of small and medium sized companies social responsibility represents a completely natural issue. They identify the phenomenon of social responsibility with an advanced form of "correct behaviour" to employees, customers, nature and environment. There are numerous small companies observing the unwritten rules of such a correct behaviour without knowing the term and contents of corporate social responsibility, the so called CSR. There are particularly small companies, in which people know each other and firm long-term relationships have been established, that can serve as a textbook example of social responsibility in a sharp contrast with large corporations, where such firm relationships are absent. The submitted bachelor thesis analyses the contribution in two pillars of social responsibility by representative small and medium sized companies. The three chosen companies differ in size, number of employees, position on the market and production variations. The only connecting fact is the locality. For the analysis the following factors have been taken into account: company presentation, description of three areas of social responsibility, interviews with the company representatives responsible for CSR as well as the general reputation of the individual companies. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
44396
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2016-04-29 |
|