Efektivní využití nástrojů podpory prodeje v gastronomii
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kocourek, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Ryška, Lukáš
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:10Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:10Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39120
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá podporou prodeje energetických nápojů značky Red Bull v tržním sek-toru gastronomie zvláště zaměřeném na barovou a klubovou oblast. Cílem práce je ověření účinnosti nástrojů podpory prodeje slevových voucherů a identifikace dalších prodejních příležitostí ve sledovaném tržním segmentu. V teoretické části práce se zabývám podporou prodeje z hlediska marketingu a popisem hlavních nástrojů podpory prodeje používaných ve sledovaném segmentu sektoru gastro-nomie. Dalším tématem teoretické části je rozbor marketingového průzkumu prováděného formou dotazníku. V této části práce se zabývám teorií přípravy dotazníku včetně způsobu tvorby otázek a následným vyhodnocením odpovědí. V praktické části práce se zaměřuji na představení marketingového mixu společnosti Red Bull zaměřeného na sektor gastronomie a nástroje podpory prodeje slevových voucherů v tomto sektoru. Jako základní nástroj jsem použil dotazník pro zjištění struktury a spotřebi-telských návyků respondentů. Distribuce a vyplnění dotazníku proběhla přímo mezi konzu-menty sledovaných gastro provozů v lokalitách Praha, Brno a Ostrava formou on-line webo-vé aplikace. Ověření výsledků dotazníků bylo porovnáno se skutečnými údaji o konzumaci (obratu) v jednotlivých provozech v době marketingové kampaně distribuce slevových voucherů. Výsledek práce potvrdil, že sledovaný nástroj podpory prodeje slevové vouchery má jed-noznačný vliv na změnu spotřebitelského chování konzumentů v sledovaném sektoru a při-náší očekávaný efekt zvýšení prodeje až o 60%. Druhým výstupem praktické části je odha-lení výrazného potenciálu pro další tržní příležitosti a to u skupiny konzumentů, kteří dopo-sud neměli zprostředkovanou zkušenost se slevovými vouchery. Tato skupina tvoří cca 45% návštěvníků sektoru gastro ve sledovaných regionech. Doporučením této práce bude zaměřit další marketingové strategie společnosti Red Bull právě na lepší oslovení a zasažení těch zá-kazníků, kteří doposud nemají zkušenost se slevovými vouchery. |
|
dc.format |
60 s. (84 184) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
podpora prodeje
|
cs |
dc.subject |
marketing v gastronomii
|
cs |
dc.subject |
podpora prodeje v gastronomii
|
cs |
dc.subject |
Marketing mix
|
en |
dc.subject |
sales promotion
|
en |
dc.subject |
marketing in gastronomy
|
en |
dc.subject |
sales promotion in gastronomy
|
en |
dc.title |
Efektivní využití nástrojů podpory prodeje v gastronomii |
|
dc.title.alternative |
Effectivity of use Sales Promotion Tools in a Gastronomy |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2016-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor thesis deals with marketing support of Red bull energy drink sales in the area of market sector - bars and clubs. The aim of my work is to find out and determine, what is the effect of voucher deployment in the observed market area. Theoretic part of this work describes marketing support of sales activities and it's main tools used for sales support in the market area of gastronomy. Subsequent topic is marketing re-search done by questionnaire. This part deals with preparation and construction of questi-onnaire and also with analysis and evaluation. Practical part of my bachelor work is focused on introduction of Redbull marketing mix and sale supporting tools - vouchers with special focus to gastronomy market. I have decided to use questionnaire to determine structure and consumption behavior practices of survey parti-cipants. Survey distribution was performed directly on place in Prague, Brno and Ostrava by on-line web application. I have also verified survey results by comparing with turnover (sa-les) data from individual bar/club within period of marketing campaign voucher promo events. First conclusion of my work is that corectly designed and deployd vouchers leads to change of consumer behavior and to increase of sales up to 60%. As a second conclusion is detecti-on of opportunity for another market growth. There is about 45% of people within group of consumer, who doesn't have any experience with vouchers. Therefore recommendation of my work is to focus future marketing activities of Redbull company to above mentioned group of consumer and bring them new experience with their product. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
44394
|
|
utb.result.grade |
Fx |
|
dc.date.submitted |
2016-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account