Tvorba Alfonse Muchy očima spotřebitelů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Weberová, Dagmar
|
|
dc.contributor.author |
Minaříková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:05Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:05Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39070
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je věnovaná Alfonsi Muchovi, jeho reklamní tvorbě a pohledu spotřebitelů na ni. Práce je rozdělená na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část popisuje historii plakátové tvorby a život a dílo Alfonse Muchy. Zabývá se také reklamou a uměním obecně, je zde popsán vztah reklamy a umění a vnímání reklamy. V praktické části jsou představeny čtyři konkrétní reklamní plakáty z Muchovy tvorby. Je věnován prostor názoru samotných spotřebitelů na tyto plakáty i obecně na jeho tvorbu. Na základě zjištěných odpovědí a analýzy těchto plakátů je vyvozen závěr a doporučení ohledně jejich využití v reklamní praxi. |
|
dc.format |
70 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Alfons Mucha
|
cs |
dc.subject |
umění
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
plakát
|
cs |
dc.subject |
Alphonse Mucha
|
en |
dc.subject |
art
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
poster
|
en |
dc.title |
Tvorba Alfonse Muchy očima spotřebitelů |
|
dc.title.alternative |
The Work of Alphonse Mucha by Eyes of Consumers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Boušková, Martina |
|
dc.date.accepted |
2016-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is devoted to Alphonse Mucha, his advertising work and consumers' view of it. The work is divided into the theoretical part and practical part. The theoretical part describes history of creation of posters and life and work of Alphonse Mucha. It also deals with advertising and art in general, the relationship of advertising and art and perception of advertising are described there, too. In the practical part, four specific advertising posters of Mucha's work are introduced. Furthermore, consumers are encouraged to express their opinions about these posters and about Mucha's work in general. Based on the identified answers and analysis of these posters there a conclusion is drawn and recommendations regarding their use in advertising practice are made. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
44339
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account