Potenciál vstupu značky Urban Outfitters na český trh
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Jandová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:05Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:05Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39062
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá vstupem firmy Urban Outfitters na český trh. V teoretické části práce autorka definuje základní pojmy k dané problematice jako je značka a marketingová stra-tegie s užším zaměřením na omnichannel strategii. Také zde formuluje pojmy z oblasti marke-tingové komunikace, nákupní zkušenost a typy analýz, které je nezbytné provést před vstupem značky na trh. Cílem práce je zjistit, jak by český spotřebitel vnímal produkty Urban Outfitters. V praktické části autorka teoretický základ aplikuje do praxe v popisu fungování a strategií firmy Urban Out-fitters. Dále analyzuje makro a mikro prostředí, do kterého by měla firma vstoupit a provádí prů-zkum, kterým zjišťuje, zda český spotřebitel zná značku a jak hodnotí její produkty a vizuální komunikaci. Zjištěná data autorka podporuje sekundárně získanými informacemi, které se týkají českého zákazníka, českého prostředí a českého trhu s módou. |
|
dc.format |
65 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
módní značka
|
cs |
dc.subject |
omnichannel strategie
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
vstup na trh
|
cs |
dc.subject |
nákupní zkušenost
|
cs |
dc.subject |
český zákazník
|
cs |
dc.subject |
fashion brand
|
en |
dc.subject |
omnichannel strategy
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
entering foreign market
|
en |
dc.subject |
shopping experience
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.title |
Potenciál vstupu značky Urban Outfitters na český trh |
|
dc.title.alternative |
The Urban Outfitters and its Potential to Entry the Czech Market |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šikl-Burešová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2016-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis concerns the issues of the company entering new foreign market. In the theoretical part, the author discussess the terms of brand and marketing strategy with a closer look to omnichannel marketing strategy and formulates different types of analysis and other terms as shopping experience or marketing communication. The aim of this thesis is to find out how would Czech customer perceive the product of Urban Outfitters. In the practical part the author aplies the fundamentals mentioned in the theoretical part and describes the concept and strategy of Urban Outfitters. Afterwards the author analyzes macro and micro environment to which the company should enter and performs the research which aim is to find out if the Czech customer knows the brand and how the Czech customer perceives it in terms of different criteria for the product and visual communication. The primary data are afterwards supported by the secondary information, which discuss the Czech customer, Czech environment and Czech fashion and retail market. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
44326
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account