Transformace jako přidaná hodnota
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Buch, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Mihalik, Miroslav
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:02Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:02Z |
|
dc.date.issued |
2015-10-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39029
|
|
dc.description.abstract |
Ústředním pojmem této práce je transformace. V teoretické části se jej snažím vysvětlit v obecné rovině a následně ve spojitosti s designem a módou. Dále se v teoretické části věnuji pojmu upcycling, zamýšlím se nad významem transformovatelných výrobků a pokouším se definovat cílovou skupinu. V práci průběžně uvádím příklady transformova-telných výrobků, které se snažím podrobit objektivnímu hodnocení. V praktické části popisuji průběh tvorby kolekce. Na základě získaných teoretických po-znatků se pokouším nalézt promyšlené, funkční a estetické řešení transformace, které aplikuji ve své kolekci. |
|
dc.format |
95 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
transformace
|
cs |
dc.subject |
upcycling
|
cs |
dc.subject |
transformovatelný design
|
cs |
dc.subject |
design
|
cs |
dc.subject |
móda
|
cs |
dc.subject |
funkce
|
cs |
dc.subject |
forma
|
cs |
dc.subject |
transformation
|
en |
dc.subject |
upcycling
|
en |
dc.subject |
transformable design
|
en |
dc.subject |
design
|
en |
dc.subject |
fashion
|
en |
dc.subject |
functionality
|
en |
dc.subject |
form
|
en |
dc.title |
Transformace jako přidaná hodnota |
|
dc.title.alternative |
Transformation as an Added Value |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petříčková, Kristýna |
|
dc.date.accepted |
2016-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The key concept of this thesis is transformation. In the theoretical part, I aim to explain it both in in general terms and in relation to design and fashion. The next focus of that part is ´upcycling´, I reflect on the role of transformable products and try to define their target group. Throughout the thesis, I list examples of transformable products with an attempt to give their objective assessment. In the practical part, I describe the process of creating the collection. Based on obtained theoretical findings, I aim to find sophisticated functional and esthetical approach to transformation and apply this in my collection. |
|
dc.description.department |
Ateliér Design obuvi |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Design obuvi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Shoe Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
44285
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-05-13 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account