dc.contributor.advisor |
Pavlů, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Skaunic, David
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T05:15:42Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T05:15:42Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3854
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá historií českého filmového plakátu, na kterou se dá dívat jako na film, jenž odráží proměny nejen české kinematografie, ale i celé společnosti v průběhu 20. století. Na filmový plakát je nahlíženo jako na dialog režisérů s výtvarníky, na jehož základě vznikala výjimečná umělecká díla. Práce analyzuje filmový plakát z mnoha pohledů, ale zejména staví plakát do role reklamy bez nadčasových poselství, kdy chce především přilákat pozornost a říct: "Jděte do kina!" Stejně jako jsme Muchovy secesní plakáty začali v průběhu let vnímat jako umění, lze i filmový plakát pojmout jako esteticky solidní sdělení, z něhož je patrné, že dokáže dobře odhalit ducha doby a její vkus. V teoretické části práce se zabýváme českým filmovým plakátem od počátků kinematografie do prvních let druhé světové války. Tato kapitola rozebírá samotný vznik filmového plakátu. Dále pak změnu obrazu plakátu s nástupem zvuku, asi největším mezníkem kinematografie. Kapitola tři hodnotí filmový plakát po roce 1945 do současnosti a zejména pak období nové vlny kinematografie v 60. 70. letech 20. století. 60. léta jsou obecně ve filmovém odvětví považována za období svobody projevu, filmového plakátu nevímaje. V praktické části chceme ukázat filmový plakát z pohledu významných autorů doby minulé a významného autora současnosti Aleše Najbrta. Nedílnou součástí praktického pohledu je obrazová příloha, která je koncipována jako průřez téměř 110letou historií českého filmového plakátu. |
cs |
dc.format |
88 |
cs |
dc.format.extent |
2706056 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
plakát
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
kinematografie
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
tisk
|
cs |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
poster
|
en |
dc.subject |
cinema
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
print
|
en |
dc.title |
Český filmový plakát jako svébytné propagační dílo |
cs |
dc.title.alternative |
CZECH FILM POSTER AS A PECULIAR PROMOTIVE PRODUCT |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Křížek, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2007-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor paper deals with the history of a Czech film poster, which can be viewed as a movie, which reflects not only changes of the Czech cinematography, but also changes of the whole society in the course of the 20th century. The film poster is looked on as a dialog between movie directors and designers which serves as a base from which extraordinary pieces of art has arisen. Bachelor work analyses the film poster from many perspectives, but most of all, it places the poster to a role of advertisement without timeless message, when it wants to attract attention and say: "Go to the cinema!" As well as we started to view Mucha's art nouveau posters in the course of years as art, the film poster can be understood as esthetically steady message. It clearly shows that it can very well blow cover of spirit of the time and its style. In the theoretical part of bachelor work we deal with the Czech film poster since the beginning of the cinematography until the first years of the II. World war. This chapter goes into birth of the film poster itself. Next, it goes into the change of poster's appearance due to the entrance of sound, which was probably the biggest milestone of the cinematography. The chapter three evaluates film poster from 1945 until now and especially the new era of the cinematography in the 60ies- 70ies years of the 20th century. The 60ies are generally considered in movie industry as a period of freedom of speech, not extracting a film poster. In practical part we want to present film poster from the point of view of significant authors of past and significant author of present Ales Najbrt. Inseparable part of the practical view is the pictorial appendix, which is composed as a cross section of 110 years of the Czech film poster history. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
548
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
C |
|