Analýza spotřebitelského chování ve vztahu k privátním značkám nabízených supermarkety ve Zlínském kraji
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Vojkůvková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:43:20Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:43:20Z |
|
dc.date.issued |
2016-02-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/38364
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou privátních značek. Zpracovává teoretické poznatky o problému jako například nákupní chování spotřebitelů, jejich postoje a problematiku značky. Hlavním zdrojem informací pro návrh doporučení supermarketům je dotazníkové šetření, které zodpovídá nejpalčivější otázky o problému nákupu privátních značek spotřebiteli. Pomocí dotazníkového šetření jsou vyhodnoceny hypotézy, které byly předem stanoveny na základě předběžných informací o nákupu privátních značek. Hlavním cílem práce je odhalit, zda český spotřebitel vnímá rozdíl mezi značkou privátní a originální značkou výrobce. Chce také odhalit základní znaky nákupního chování spotřebitelů a na základě těchto poznatků navrhnout doporučení při prodeji a propagaci privátních značek v supermarketech. |
|
dc.format |
69 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
privátní značka
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
postoj
|
cs |
dc.subject |
obchodní řetězec
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
private label
|
en |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
purchase behavior
|
en |
dc.subject |
attitude
|
en |
dc.subject |
retail chain
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.title |
Analýza spotřebitelského chování ve vztahu k privátním značkám nabízených supermarkety ve Zlínském kraji |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Consumer Behavior in Relation to Private Labels Offered by Supermarkets in Zlín Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bejtkovský, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2016-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the issue of private labels. It handles the theoretical knowledge of an issue such as consumer behavior, their attitudes or brand issues. The main source of information for the draft recommendations to the supermarkets is a survey, which answer the questions about the issue of purchase of private label by consumer. Hypotheses are evaluated according to the questionnaire. Hypotheses have been previously determined on the basis of preliminary information about the purchase of private labels. The main goal is to uncover whether Czech consumers perceive the difference between private label and original manufacturer brand. It also reveals basic features of the consumer purchase behavior and on the basis of the identified knowledge draw up the recommendations for the sale and promotion of private label in the retail chain. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
43480
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account