Využívání prostředků při výchově a vzdělávání žáků s autismem
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Čeřovská, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T05:02:36Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T05:02:36Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3830
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá využíváním prostředků při výchově a vzdělávání žáků s autismem. Teoretická část je zaměřena na ucelený přehled základních poznatků o autismu a využívání výchovných a vzdělávacích přístupů. V praktické části jsem zmapovala Základní speciální školy v České republice, kde jsou vzděláváni žáci s autismem, a zjistila jsem, jaké speciální programy a prostředky tyto školy nabízejí pro výchovu a vzdělávání autistických dětí. |
cs |
dc.format |
48 |
cs |
dc.format.extent |
6694506 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
autismus
|
cs |
dc.subject |
výchovné a vzdělávací prostředky
|
cs |
dc.subject |
vzdělávací programy
|
cs |
dc.subject |
terapie
|
cs |
dc.subject |
autism
|
en |
dc.subject |
pedagogical and aducationl means
|
en |
dc.subject |
aducationl plans
|
en |
dc.subject |
therapy
|
en |
dc.title |
Využívání prostředků při výchově a vzdělávání žáků s autismem |
cs |
dc.title.alternative |
Using means in enlightenment of students with autism |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Celá, Jarmila |
|
dc.date.accepted |
2007-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma paper deals with using means in enlightenment of students with autism. Theo-retical part is focused on compact review of basic findings about autism and using of peda-gogical and educational approches. In practical part I have charted Primary special schools in Czech republic where the students with autism are educated and I have determined, what special programs and means these schools offer to autistic kids in enlightenment. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
6790
|
|
dc.date.assigned |
2007-02-23 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
speciální školy
|
cs |
local.subject |
autistické děti
|
cs |
local.subject |
speciální výchova
|
cs |
local.subject |
special schools
|
en |
local.subject |
children with autism
|
en |
local.subject |
special education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account