Projekt založení nového podnikatelského subjektu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Virglerová, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Klapil, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:43:05Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:43:05Z |
|
dc.date.issued |
2016-02-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/38140
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce bylo zpracovat projekt založení nového podnikatelského sub-jektu. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část byla zpracována formou literární rešer-še a zabývá se podnikáním, podnikatelským plánem, analytickými nástroji uplatňovanými při zakládání podniků a marketingovým mixem. Analytická část práce byla provedena na základě průzkumu trhu, který probíhal jednak na základě dotazníkového šetření a jednak analýzou tržního prostředí. Získaná data byla zpracována v tabulkovém editoru a převedena do grafické podoby. Praktická část byla zpracována na základě teoretické části a cenné in-formace pro rozhodování byly získány pomocí analýzy trhu. V projektové částibyly zpraco-vány analýzy a kalkulace nákladů, služeb, tržeb a cashflow. Práce nabízí také možnosti roz-šiřování podnikání o další přidružené činnosti. |
|
dc.format |
132 574 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
podnik
|
cs |
dc.subject |
podnikání
|
cs |
dc.subject |
založení společnosti
|
cs |
dc.subject |
podnikatelský plán
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
enterprise
|
en |
dc.subject |
entrepreneurship
|
en |
dc.subject |
company foundation
|
en |
dc.subject |
business plan
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.title |
Projekt založení nového podnikatelského subjektu |
|
dc.title.alternative |
The Project of Establishment of a New Business Entity |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Papadaki, Šárka |
|
dc.date.accepted |
2016-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis was to prepare a project for the establishment of a new business enti-ty. The work is divided into three parts. First, theoretical part was compiled as a literary research and deals with entrepreneurship, business plan, analytical tools applied when founding a new enterprise and marketing mix. The analytical part of the work was done on the basis of market research. The data were processed in a spreadsheet editor and convert-ed into graphic form. The practical part was prepared on the basis of a theoretical part and valuable information for decision-making were obtained by analyzing market. Work also offers possibilities for expanding business. The project part were prepared some analysis and were calculated prices, costs, services , sales and cash flow. Work also provides oppor-tunities for further business expansion and related activities. |
|
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Podniková ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
43055
|
|
utb.result.grade |
Fx |
|
dc.date.submitted |
2016-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account