dc.contributor.advisor |
Polepilová, Renata
|
|
dc.contributor.author |
Večeřová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:25Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:25Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37659
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřená na výchovu a vzdělávání dětí se syndromem ADHD. Práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. Teoretická část se zabývá základním vyme-zením pojmů, srovnává vývoj dětí s diagnózou poruchy pozornosti a hyperaktivity a dětí bez této diagnózy a zaměřuje se na dítě ve školním prostředí na prvním stupni základní školy. Také zdůrazňuje výchovné zásady, které by mohly pomoci se lépe vyrovnat s ne-smírně náročnými požadavky, které klade výchova dítěte na rodiče a učitele. Praktická část je provedena pomocí kvantitativního výzkumu realizovaného metodou dotazníků určených pro pedagogy vyučující děti na prvním stupni základních škol. Otázky pro pedagogy jsou cíleně zaměřeny na děti nepozornější, vyrušující aneb na děti, u kterých je buď jisté, nebo velice pravděpodobné, že mají syndrom ADHD. |
|
dc.format |
65 s. (104 487 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ADHD
|
cs |
dc.subject |
hyperkinetická porucha
|
cs |
dc.subject |
porucha pozornosti
|
cs |
dc.subject |
hyperaktivita
|
cs |
dc.subject |
porucha chování
|
cs |
dc.subject |
impulzivita
|
cs |
dc.subject |
vývojová psychologie
|
cs |
dc.subject |
výchova dítěte
|
cs |
dc.subject |
ADHD
|
en |
dc.subject |
hyperkinetic disorder
|
en |
dc.subject |
attention deficit disorder
|
en |
dc.subject |
hyperactivity
|
en |
dc.subject |
conduct disorder
|
en |
dc.subject |
impulsivity
|
en |
dc.subject |
developmental psychology
|
en |
dc.subject |
education of children
|
en |
dc.title |
Projevy ADHD u dětí na 1. stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
ADHD Manifestations in 1st Grade Pupils at Primary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theme of the bachelor thesis is focused on education of children with ADHD syndrome. The work is divided into practical and theoretical parts. The theoretical part defines the basic concepts, compares the development of children diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder and children without this diagnosis, focusing on children in the school environment of a primary school. This part also outlines the educational principles that might help to cope better with the extremely demanding requirements put on parents and teachers who care of these children. The practical part is based on the quantitative research executed in the form of questionnaires intended for educators teaching children at primary schools. The questions for educators were targeted purposefully at children who are less attentive and disturbing i.e. children who are either certain or very likely to have ADHD syndrome. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
42296
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-19 |
|
local.subject |
porucha ADHD
|
cs |
local.subject |
porucha ADD
|
cs |
local.subject |
první stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
výchovné problémy
|
cs |
local.subject |
attention deficit hyperactivity disorder
|
en |
local.subject |
attention deficit disorder
|
en |
local.subject |
elementary school
|
en |
local.subject |
educational problems
|
en |